اتهام‌زنی‌ رئیس شورای اروپا به ایران پس از دیدار با پزشکیان!

  4030703046 ۰ نظر، ۱۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای اروپا چارلز میشل بعد از دیدار با رئیس‌جمهور ایران مسعود پزشکیان در نیویورک، درباره نفوذ منطقه‌ای ایران و جنگ اوکراین به تهران اتهام‌ زد.

اتهام‌زنی‌ رئیس شورای اروپا به ایران پس از دیدار با پزشکیان!

به گزارش فارس، به رغم تاکید پزشکیان بر گسترش همکاری در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی در دیدار با رئیس شورای اروپا، میشل ادعاهای غرب را تکرار کرد.

او در صفحه ایکس (توئیتر سابق) نوشت که «من در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران دیدار داشتم. نگرانی‌های اتحادیه اروپا را درباره این موضوعات تکرار کردم: ارسال تسلیحات به روسیه، بی ثبات کردن منطقه از طریق نیروهای نیابتی، شهروندان بازداشت‌شده اتحادیه اروپا، برنامه هسته‌ای و وضعیت حقوق بشر. همچنین بر اهمیت تعامل و گفت‌وگو برای پرهیز از تشدید (تنش‌ها) تاکید کردم.»

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ایران، پزشکیان در این دیدار گفت که «ما به دنبال رسیدن به یک‌زبان و نگاه مشترک برای همکاری با دیگر کشورها در عرصه‌های مختلف در جهت پیشرفت متقابل هستیم و گفتگو و تفاهم تنها راه رسیدن به این نگاه و زبان مشترک است.»

دکتر پزشکیان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران هرگز موشک بالستیک به روسیه نداده و در جنگ میان روسیه و اوکراین نیز صرفاً به دنبال توقف درگیری‌ها و برقراری صلح است.