نقشه دشمن را کامل نکنید!

مهدی محمدصادقی، گروه سیاسی الف،   4030703086 ۲۵ نظر، ۶ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
نقشه دشمن را کامل نکنید!

 این نوشتار را بر سر مزار حاج قاسم می‌نویسم تا ذره‌ای از دینم را به اسلام و انقلاب‌اسلامی ادا کرده باشم. 

در کنار ضرورت دشمن‌شناسی، شناخت اهداف و ابزار دشمن برای تحلیل عرصه نبرد فعلی، اهمیت بسزایی دارد. ابتدا باید بدانیم که عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی را به سان جانوری در تنگنا قرار داده است. بنابراین، اینکه طی چند ماه گذشته، تروریست‌های این رژیم مرتب دست به کشتار و جنایات وحشیانه می‌زنند به دلیل مخمصه‌ای است که در آن گرفتار شده‌اند.

شوک این عملیات غافلگیرانه، آوارگی و گسترش هراس جمعی در بین صهیونیست‌ها و ساکنان مناطق اشغالی در شمال، راهبرد  هوشمندانه جریان مقاومت محسوب می‌شود. مجموعه اقدامات بینش استراتژیک سربازان اسلام را نشان می‌دهد. 

شاید نتایج بلندمدت این عملیات برای ما ملموس نباشد اما کارشناسان حوزه جمعیت‌‌شناسی سیاسی می‌دانند، آوارگی و میل به مهاجرت بیش از یک میلیون نفر در پهنه‌ای با کمتر از ۹ میلیون جمعیت، چه فشاری به سران رژیم غاصب صهیونیستی وارد کرده است! در واقع، دشمن زخم و جراحتی عمیق برداشته و برای عادی نشان دادن شرایط و بازیابی حیثیت به فنا رفته، از تکنیک‌های عملیات روانی و رسانه‌ای نهایت بهره را می‌برد. 

در این بین، برخی از دوستداران جریان مقاومت و هموطنان، ندانسته به لشکر سایبری و فجازی دشمن بدل شده‌اند تا مفت و مجانی زخم‌های کاری اشغالگران را درمان کنند! 

این موضوع در تحلیل و ماورایی جلوه دادن انفجارات پیجرها در لبنان، به اوج خود رسید. برخی تحلیل‌های شاذ که اسرائیل با بهره بردن از هوش مصنوعی، پیجر و وسایل ارتباطی لبنانی‌ها را منفجر کرد یا یک کانالی نوشته بود با بالن‌های فضایی اشعه‌ گرماده به پیجرها ساطع کرده و موجب داغ شدن و انفجار این وسایل شده، همگی بازی در پازل صهیونیست‌ها است! 

همچنین، برخی هموطنان تحلیلگر پس از این جنایت، سریعاً حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور فقید، شهید رئیسی (رضوان الله تعالی) را هم به سبد عملیات‌های خفن صهیونیست‌ها واریز کردند. 

حواسمان باشد این نکته که مرتب حس ناامیدی تزریق کنیم که اسرائیل ملعون همه‌ی فرماندهان ارشد مقاومت رو ترور کرده و پیروز میدان است نه تنها خلاف واقعیت‌های میدانی و استراتژی نبرد تلقی می‌گردد؛ بلکه در عین تضعیف روحیه و پرستیژ ملی، جو جامعه را ملتهب و مضطرب می‌نماید.

لطفاً اگر به حقانیت و ایدئولوژی انقلاب اسلامی باور دارید، در زمین دشمن بازی نکنید و برای صهیونیست‌ها دستاورد نسازید!

واقعیت میدانی تنگنا و چالش ژئوپلیتیکی اشغالگران را نشان می‌دهد. بسیاری از اخبار منابع عبری با هدف عملیات روانی علیه ما و بازیابی حیثیت و روحیه اشغالگران در مناطق شمالی فلسطین، انتشار می‌یابد. از این رو، کانال‌ها و رسانه‌های خبری باید به این نکته واقف باشند و اخبار را هدفمند و از منابع خودی منتشر و بازنشر کنند.

  البته ناگفته نماند، بیان این نکته به معنی همراهی با تغافل برخی تصمیم‌سازان و سازش با دشمن نیست. زیرا نگارنده عمیقاً به این گفته استاد سخن سعدی (رضی الله عنه) باور دارم که :«هر که را دشمن پیش است، اگر نکشد دشمن خویش است.»  


 *دانشجوی دکتری جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران