قاتل درختان ارسباران جریمه شد

  4030703102

روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از محکومیت عامل قطع ۳۵ اصله درخت بلوط در جنگل های ارسباران به پرداخت جزای نقدی خبر داد.

قاتل درختان ارسباران جریمه شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، متخلف قطع درختان ارسباران پس از شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی و بررسی‌های میدانی و همکاری نیروی انتظامی، ضمن ارائه مستندات، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد که بر این اساس مجرم به پرداخت یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال در حق سازمان حفاظت محیط زیست محکوم شد.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان ضمن قدردانی از زحمات قوه قضائیه در برخورد با خاطیان محیط زیست و فعالیت های شبانه روزی محیط بانان شهرستان خداآفرین، اعلام کرد: بخش حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با متخلفان قطع اشجار درختان جنگلی به شدت برخورد خواهد کرد.

این اداره کل ضمن سپاس از جوامع محلی و دوستداران محیط زیست، یادآور شده است: حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری به خصوص در ذخیرگاه زیستکره ارسباران از مهم‌ترین رسالت یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی بوده و در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم هستیم.

حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از دوستداران محیط زیست درخواست کرده است هرگونه فعالیت‌های غیرمجاز و تخلف قطع اشجار یا شکار و صید در حوزه محیط زیست را با شماره تماس ۱۵۴۰ گزارش دهند.

 

جنگل‌های ارسباران به وسعت ۱۳۰ هزار هکتار در شمال غرب ایران و در شهرستان‌های کلیبر، ورزقان و اهر واقع شده است.