واکنش معاون دفتر رئیس‌جمهور به خبرسازی «بلومبرگ» پیرامون اظهارات پزشکیان

  4030703126

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به حواشی مطرح شده در مورد پاسخ دکتر پزشکیان به یک سؤال، گفت: روایت بریده و گزیده بلومبرگ از پاسخ رئیس‌جمهور به یک سوال، گزینشی و غیردقیق بود.

واکنش معاون دفتر رئیس‌جمهور به خبرسازی «بلومبرگ» پیرامون اظهارات پزشکیان

به گزارش ایرنا، سید محمد مهدی طباطبایی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی گزارشی از اولین روز حضور رئیس‌جمهور در نیویورک ارائه کرد و نوشت: گفتگوی بسیار پر نکته و متفاوت رئیس‌جمهور پزشکیان با سردبیران و ستون‌نویسان رسانه های امریکایی، فحوای کلام دکتر پزشکیان صلح جهانی بود و مقابله با جنگ افروزی و کشتار جمعی.

طباطبائی تاکید کرد: روایت بریده و گزیده بلومبرگ از پاسخ رئیس جمهور به یک سوال، گزینشی و غیردقیق بود. حکم «لا تقربوا الصلات» را داشت وقتی بقیه آیه گفته نشود.

وی در ادامه مطلب خود آورده است: در دیدار با گروه الدرز یا ریش سفیدها هم پیام رسان عزت ملت ایران بود و هم منادی مظلومیت امت اسلامی خصوصا مردم غزه و لبنان. در ملاقات‌های مؤثر دوجانبه با رئیس شورای اروپا، رؤسای جمهور سوئیس، فنلاند، ترکیه، تاجیکستان و پادشاه اردن و دبیرکل سازمان ملل نیز همین محورهای مهم دنبال شد و مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه سخنرانی در نشست سران میثاق آینده نیز بخش مهمی از برنامه های دیروز بود، نوشت: مصاحبه اختصاصی با CNN و فرید زکریا بخش پایانی برنامه های روز نخست کاری رئیس جمهور پزشکیان در نیویورک بود. تمامی ملاقات ها در محل اقامت آقای رئیس جمهور پزشکیان برگزار شد و روسای جمهور در هتل محل اقامت ایشان حضور پیدا کردند جز دیدار با ملک عبدالله و دبیرکل سازمان ملل که در محل سازمان ملل بود و دیدار با اردوغان که در سر راه عزیمت به سازمان ملل در محل خانه ترک انجام شد و هیأت ایرانی در کمال احترام میهمان رئیس جمهور ترکیه بود.

وی تأکید کرد: بی توجهی به اهمیت سفر رئیس‌جمهور و پیام بزرگ و متفاوتی که در این سفر دنبال شده است دام بدخواهان امنیت ایران و صلح جهانی است. عجیب است برخی دوستان نیز گرفتار اخبار فیک و بی پایه می شوند. سفر با یک هیأت بسیار محدود و کاملا مأموریت محور انجام شده و جز صلح، امنیت، پیشرفت و توسعه کشور ایران و منطقه پیامی نداشته است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در پایان مطلب خود آورده است: حقیقتا دکتر پزشکیان در مناسبات بین المللی هم یک پدیده است؛ منادی صلح، انسانیت و امنیت در سطح جهانی. این صدا بسیار صدای ارزشمندی است و باید پاسداری و محافظت شود.