تکرار اتهامات بی‌اساس بایدن علیه مقاومت و ایران در مجمع عمومی سازمان ملل

  4030703135 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهوری آمریکا در واپسین ماه های زمامداری خود برای آخرین بار در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی و ادعاهای واهی گذشته علیه ایران و محور مقاومت را تکرار کرد.

تکرار اتهامات بی‌اساس بایدن علیه مقاومت و ایران در مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، جو بایدن در جریان سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با بر شمردن عملکرد دولت خود همچون خروج از افغانستان، مقابله با روسیه، حمایت از اوکراین و رقابت با چین گفت: جهان در یک نقطه عطف جدید قرار گرفته است.

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد که دولتش به دنبال برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه است.

وی بی اعتنا به شهادت بیش از ۴۱ هزار فلسطینی در نوار غزه به دست ارتش رژیم صهیونیستی، حماس را به کشتار صدها صهیونیست و گروگانگیری متهم کرد.

بایدن درباره توافق آتش بس نیز مدعی شد: طرف های توافق که طرح آن مورد حمایت شورای امنیت نیز بوده است، هم اکنون باید آن را نهایی کنند، گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) را به خانه هایشان و امنیت را به اسرائیل بازگردانند. غزه را از دست حماس خارج کنند و به این جنگ پایان دهند.

وی با متهم کردن حزب الله به پرتاب بی دلیل راکت به رژیم صهیونیستی، گفت: تقریباً پس از گذشت یک سال، بسیاری از مردم دو سوی مرز لبنان و اسرائیل آواره اند و جنگ تمام عیار به سود هیج کس نیست. با وجود تشدید تنش، تنها راه دیپلماسی قادر به برقراری امنیت پایدار و بازگشت مردم به خانه هایشان است.

بایدن با اشاره به بالا گرفتن خشونت علیه فلسطینیان کرانه باختری نیز گفت که فلسطینیان باید از راه حل دو دولتی بهره مند شوند و در دولت خود از امنیت و صلح برخوردار باشند.

وی درباره ایران نیز مدعی شد: پیشرفت در مسیر صلح، ما را در موضع بهتری برای رسیدگی به تهدیدهای جاری ایران قرار می دهد.

رئیس جمهور آمریکا با تکرار اتهامات بی اساس و واهی گذشته، خواهان مقابله با نیروهای نیابتی ایران شد و بر ممانعت از دستیابی تهران به سلاح هسته ای تاکید کرد.