جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

یوسف مشفق، گروه ورزشی الف،   4030704103 ۰ نظر، ۲۹ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

۱- نباید اجازه داد که گذر زمان، اقدامات کسانی را به‌دست فراموشی بسپارد که از هر تلاشی برای نابودی ایران و به‌راه انداختن جنگ داخلی دریغ نکرده و تمام هم و غم خود را برای سوریه‌سازی ایران به کار گرفتند. از آشوب‌های ۱۴۰۱ تاکنون زمان زیادی نگذشته و عجیب است عده‌ای در داخل کشور سعی دارند با تقلیل‌گرایی و مقصرجلوه‌دادن افرادی که نه جایگاهی داشته و نه اثرگذاری اجتماعی خاصی دارند، اقدامات رادیکال برخی چهره‌های مشهور در بلوای پاییز دو سال قبل را نادیده گرفته و حتی به سفید‌شویی آنان روی آورند.

۲- محمد دادکان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب داشته و سخنانی را مطرح کرده که خواندن آن چیزی جز تعجب را موجب نمی‌شود. او با اشاره به جدایی برخی چهره‌های مشهور از عرصه ورزش به‌واسطه نقش‌آفرینی‌شان در وقایع ۱۴۰۱، فقدان این افراد را موجب خسران دانسته و حتی مهم‌ترین دلیل فاصله‌گرفتن برخی از ورزش و یا مهاجرت عده‌ای از ایران را سیطره رویکرد قهری در داخل کشور عنوان کرده است. این بخشی از مصاحبه محمد دادکان با روزنامه شرق است: «... شما ببینید علی کریمی برای چه رفت؟ یک آقای روحانی مصاحبه کرد که ایشان گفت اله کنید، بله کنید، بگیرید ببرید. اجازه بدهید حرفش را بزند، اگر هم حرف خطایی زده، نصیحتش کنید، بگیر و ببر و بیار، شما برای این مملکت چه کار کرده‌اید؟ ...»

۳- هر چند واکاوی صحبت‌های دادکان و افرادی که به آن‌ها اشاره می‌کند هر کدام توضیحات جدایی را می‌طلبد و همه آنان مانند هم نیستند، اما آنچه که محل بحث بوده، اشاره به فردی است که در خلال آشوب‌های دو سال قبل، همچون میلیشیای مجاهدین خلق ظاهر شد و به‌گونه‌ای رفتار کرد که در هر نقطه از جهان این قسم رفتارها محکوم بوده و با برخورد بسیار قاطعی مواجه می‌شود اما در کمال تعجب رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در پی سفیدشویی جنایت‌های علی کریمی است. کریمی فردی بود که از همان ابتدای کلیدخوردن آشوب‌ها، نه‌تنها از موضع اعتراضی با ماجرای فوت مهسا امینی برخورد نکرد بلکه در قامت یک لیدر هدایت‌گر اغتشاشات، به آموزش ساخت بمب‌های دستی، نارنجک، کوکتل‌مولوتف و انواع و اقسام روش‌های درگیری‌های خون‌بار و قتل روی آورد. نمی‌توان از یاد برد که فوتبالیست سابق نسبت به خبر شهادت ماموران انتظامی غریو شادی سر داده و خواستار تکرار چنین وقایعی در خیابان‌های ایران می‌شد. کریمی فردی بود که با دروغ‌پراکنی‌های بسیار خود پیرامون اغتشاشات و انتشار اخبار فیک از کشته‌شدن افرادی که اساساً وجود خارجی نداشتند، سهم بسزایی در تحریک آشوبگران داشت و اگر عملکرد او در بازه چندماهه اغتشاشات زیر ذره‌بین برده شود، چیزی جز رفتارهای تروریستی به ذهن متبادر نمی‌شود. آقای دادکان! شما که با نگاهی سطحی به‌دنبال مظلوم‌جلوه‌دادن کریمی هستید، پاسخی برای رفتارهای ضد انسانی کریمی دارید؟ فراموش کردید که در ماجرای حمله تروریستی دی‌ماه سال گذشته در گلزار شهدای کرمان توسط عناصر تکفیری، علی کریمی قربانیان مظلوم آن حادثه و حتی کودکان را به سخیف‌ترین القاب ممکن توصیف کرد و اظهار شادی خود از وقوع این ماجرا را عیان ساخت؟ نائل‌شدن او به رذائل اخلاقی هم تقصیر مسئولینی است که شما آن‌‌ها را «نوک دماغ‌بین» توصیف می‌کنید؟!

۴- می‌دانیم که بازار این قسم اظهارنظرهای پوپولیستی داغ است و جامعه هم میل به شنیدن سخنانی دارد که مردم را از هر اتهامی مبرا و متولیان و مسئولین حکومتی را در جایگاه متهم بنشاند. اما این عوام‌زدگی هم دارای حد و سقفی است و نمی‌توان تحمل کرد فردی که رفتارش هیچ تفاوتی با یک عنصر میدانی سازمان مجاهدین خلق و پارتیزان جنگی نداشته و خواستار کشت‌وکشتار و جنگ خیابانی است، از هر اتهامی مبرا شده و اقداماتش نتیجه طرد توسط مقامات داخلی قلمداد. جرم امثال کریمی فراموش‌شدنی نیست.