توضیحات کمیته امداد درباره خودکشی یک دختر در ساختمان اداری این نهاد

  4030704106 ۰ نظر، ۱۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در پی اقدام به خودکشی دختری جوان در ساختمان اداری کمیته امداد در شهرستان باغملک، این نهاد از جهت شفاف‌سازی افکار عمومی و تنویر فضای رسانه‌ای، توضیحاتی ارائه داد . به

توضیحات کمیته امداد درباره خودکشی یک دختر در ساختمان اداری این نهاد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، در این توضیحاتی آمده است:

«صبح روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ دختری جوان به نام «یلدا رحیمی» ۱۹ ساله از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با ورود به سرویس بهداشتی واقع در حیاط ساختمان اداری کمیته امداد در شهرستان باغملک، اقدام به خودکشی از طریق حلق‌آویز کردن خود نموده که متاسفانه در اثر این اقدام جان خود را از دست می‌دهد.

بررسی دوربین‌های مداربسته ساختمان با حضور ماموران نهادهای امنیتی و انتظامی شهرستان، نشان می‌دهد این دختر جوان در ساعت ۹:۴۸ دقیقه روز دوشنبه وارد حیاط کمیته امداد شده و بلافاصله بدون مراجعه به مجموعه اداری به سرویس‌های بهداشتی وارد شده و دست به این اقدام زده است. کارکنان کمیته امداد ساعتی بعد حدود ساعت ۱۱:۳۰ متوجه قفل بودن درب یکی از سرویس‌های بهداشتی برای مدتی طولانی می‌شوند که پس از شکستن در و با مراجعه ماموران اورژانس، مرگ در اثر خودکشی تایید می‌شود.

پرونده مددجویی متوفی نشان می‌دهد که مرحومه یلدا رحیمی از سال ۱۳۸۸ و در پی مرگ پدر خانواده در سال ۱۳۸۸ که آن نیز بر اثر خودکشی از طریق حلق آویز نمودن بوده و بر هم خوردن تعادل روحی و روانی مادر در پی این حادثه، به همراه برادر کوچکترش تحت سرپرستی پدربزرگ قرار گرفته است. در این میان خاله یلدا نیز بر اثر خودسوزی به زندگی خود خاتمه می‌دهد. همچنین عمه این دختر جوان نیز در سال ۹۲ بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهد که مجموع این اتفاقات در کنار مشکلات اقتصادی اثرات نامطلوبی بر زندگی یلدا داشته است.

در طی این سال‌ها کمیته امداد براساس وظایف ذاتی خود و همچنین وضعیت خاص خانواده، خدمات مورد نیاز اعم از کمک‌های معیشتی، فرهنگی، تسهیلات حمایتی، درمانی و ... را به خانواده یلدا ارائه داده است. همچنین یلدا و برادر کوچکترش در کنار مستمری کمیته امداد، در قالب طرح اکرام ایتام ماهیانه حدود ۲۲ میلیون ریال کمک نقدی از حامیان خود دریافت می‌کردند.

به دلیل شرایط اقتصادی ویژه، مرحومه یلدا رحیمی از مواردی همچون تبلت، پتو، بسته‌های غذایی، خدمات فرهنگی و خرید البسه و سایر مایحتاج دخترانه نیز بهره‌مند بوده است. همچنین طی سال گذشته نیز جهت ترمیم دندان‌های یلدا مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به سرپرست خانواده تخصیص یافته است.

بررسی‌های بیشتر گواه این حقیقت است که علی‌رغم ادعای برخی رسانه‌های داخلی و رسانه‌های معاند خارج از کشور، خانواده این دختر جوان طی روزها و ماه‌های اخیر هیچگونه درخواست سیستمی، مکتوب یا شفاهی از جمله دریافت وام از کمیته امداد نداشته‌اند و در آخرین مراجعه مددکار به منزل این خانواده نیز درخواستی ثبت نشده است. همچنین در سامانه هوشمند امداد نیز درخواستی از خانواده مورد نظر به ثبت نرسیده است.

ذکر این نکته ضروری است که تمام مراجعات و درخواست‌های یلدا به کمیته امداد باغملک همراه با پدر بزرگش بوده و هیچگاه به تنهایی در این نهاد حضور پیدا نکرده است بنابراین تمام مطالب منتشر شده در خصوص ارائه هرگونه درخواست و بی‌توجهی کمیته امداد کذب بوده که نادرستی آن به سادگی قابل اثبات است.

در پایان ضمن ابزار تاسف شدید از حادثه تلخ مرگ دختر جوان ضمن تسلیت به خانواده داغدار ایشان، اعلام می‌دارد، پیگیری علت خودکشی مرحومه یلدا رحیمی از سوی نهادهای انتظامی و امنیتی در حال انجام بوده و کمیته امداد نیز به طور کامل با نهادهای مربوطه همکاری داشته است و در صورت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به اطلاع مردم عزیز و رسانه‌ها خواهد رساند.»