امیر آراسته در پیش خطبه‌ نماز جمعه تهران: موفقیت‌های جبهه مقاومت حاصل تجربه به دست آمده در دفاع مقدس است

  4030706033 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیأت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی با تاکید بر اینکه در جنگ تحمیلی ما به تمام اهداف دفاعی خود دست یافتیم، تصریح کرد: موفقیت‌های امروز جبهه مقاومت نیز حاصل تجربه به دست آمده در دفاع مقدس است.

موفقیت‌های جبهه مقاومت حاصل تجربه به دست آمده در دفاع مقدس است

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس هیات معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاته تهران برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: شکست حصر آبادان حاصل وحدت فرماندهی و رعایت تمام اصول جنگ و دفاعی بود و در این عملیات، ارتش در سه نیروی زمینی، دریایی و هوایی، اولین موفقیت بزرگ در صحنه عملیات را رقم زد.

وی با نام بردن از فرماندهان بزرگ عملیات شکست حصر آبادان، تصریح کرد: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز با متوسط زمانی ۲۱ ماه در جبهه حضور داشتند و قریب به ۳۸ هزار سرباز شهید تقدیم انقلاب کردیم.

همرزم شهید صیاد شیرازی یادآور شد: ۴۳ درصد شهدای دفاع مقدس عزیزان بسیجی ما بودند که بیشترین میزان شهدا را به خود اختصاص می‌دهد و در مجموع پنج میلیون نفر که اگر آنها را با چهار خانواده آنها جمع ببنیدیم در مجموع ۲۰ میلیون نفر به صورت مستقیم درگیر جنگ بودند.

امیر آراسته افزود: قریب به ۳۰ میلیون از ۳۶ میلیون جمعیت کشور به صورت غیرمستقیم درگیر دفاع مقدس بودند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در دستیابی به اهداف خود موفق نشد، گفت: دشمن قصد داشت خرمشهر را سه روزه اشغال کند که پس از گذشت ۲ سال موفق به دستیابی به اهداف خود نشد و صدام متوجه شد که علی‌رغم اینکه غربی‌ها را از کشور بیرون کرده‌ایم، راهبردش راهبرد صحیحی نبوده و خوابش پریشان شد.

رئیس هیأت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی اظهار کرد: جنگ ادامه پیدا کرد و ما با دستیابی به تمام اهداف دفاعی خود پیروز شدیم، این در حالی است که صدام به هیچ یک از اهداف تهاجمی خود دست نیافت.

امیر آراسته گفت: حضرت آقا در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس در خصوص نفوذ هشدار دادند؛ خدمت شما عرض کنم که جاسوس به سختی شناخته می‌شود اما نفوذی به راحتی قابل شناسایی است. نفوذی سه علامت دارد؛ یک، مرعوب غرب است و از غرب می‌ترسند. دوم، مفتون و عاشق غرب هستند. و سوم در زبان ولایت را مطرح می‌کنند اما در عمل خواست رهبری را اجرا نمی‌کنند. نفوذی تلاش می‌کند در مناصب تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور نفوذ کند.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت‌های جبهه مقاومت حاصل تجربه به دست آمده در دفاع مقدس است، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج دلاور تلاش می‌کنند در جهت اجرای عوامر رهبر معظم انقلاب گام بردارد و شناخت کاملی نسبت به علائم نفوذ دارند و لذا نفوذ در آنها اتفاق نمی‌افتد.