انهدام باند خانوادگی اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی

  4030707068 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از انهدام باند خانوادگی اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی در شرق تهران خبرداد و گفت: کارشناسان میزان فرارمالیاتی کشف شده را بیش از ۸۵ میلیارد تومان برآورد نموده اند.

انهدام باند خانوادگی اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی

مهدی افشاری توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به دستگیری موسس شرکت های سوری با مبالغ کلان مالیاتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ایشان عنوان داشت: در ادامه رسیدگی به پرونده شخصی که با سوءاستفاده از مدارک خانمی و جعل امضاء وی اقدام به ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی نموده و با اقدام به ثبت سفارش جهت واردات کالا و فروش فاکتورهای شرکت فوق کرده که منجر به بدهی مالیاتی شاکی گردیده و در این خصوص حدود ۲۰۰میلیارد ریال بدهی مالیاتی برای ایشان منظور گردیده با انجام تحقیقات فنی و پلیسی مشخص گردید نامبرده یکی از نفرات شبکه گسترده ثبت شرکت های صوری و اخذ کارت های بازرگانی به نام افراد ناآگاه و بی بضاعت و استفاده از کد اقتصادی و کد ملی آنان به جهت فروش فاکتور و کتمان اطلاعات مالی اشخاص و شرکت های واقعی بوده که با تضیع حقوق دولت اقدام به اخلال در نظام اقتصادی و ملی و فرار مالیاتی نموده است.

ایشان در ادامه بیان داشت: در تعقیقات تکمیلی مشخص گردید متهم مذکور با تبانی ۷ نفر از اعضاء خانواده خود، با سوء استفاده از مدارک هویتی افراد مختلف (کم بضاعت و نا آگاه) و جعل امضاء و تهیه صورتجلسات صوری و با برقراری ارتباطات نامتعارف و غیر قانونی در ادارات دولتی اقدام به ثبت شرکت های صوری و کاغذی نموده اند. 


 افشاری افزود: مخفیگاه و دفاتر آنها در چندین نقطه از شهر تهران شناسایی و طی اقدامی منسجم در قالب چهار تیم عملیاتی متهمان دستگیر و در بازرسی از دفاتر تعداد زیادی مهر جعلی، فاکتورهای جعلی و آلات و ادوات ثبت فاکتور کشف و ضبط شد و متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند. در کارشناسی صورت گرفته از متهم ردیف اول،  ۴۴ شرکت شناسایی و با همکاری سازمان امور مالیاتی حدود ۸۵ میلیارد تومان برگ تشخیص فرار مالیاتی صادر گردید.