پالتیکو: مخالفت نتانیاهو با آتش‌بس، بایدن و آمریکا را تحقیر کرد

  4030707069 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور آمریکا به نزدیکان خود گفته است، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با مخالفت با طرح آتش‌بس واشنگتن، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا را تحقیر کرده است.

پالتیکو: مخالفت نتانیاهو با آتش‌بس، بایدن و آمریکا را تحقیر کرد

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده به افراد مورد اعتماد و متحدان خود گفته است که باور ندارد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کاهش تنش‌ها با حزب‌الله لبنان تمایلی داشته باشد.

یک منبع آگاه به روزنامه آمریکایی پالتیکو گفت، رئیس‌جمهور ایالات متحده احساس می‌کند نتانیاهو با رفتارهای خود نسبت به طرح پیشنهادی واشنگتن برای برقراری آتش‌بس میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، هم بایدن و هم «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده را تحقیر کرده است.

به گزارش پالتیکو، نتانیاهو در وهله نخست حمایت خود از برقراری وقفه در جنگ با حزب‌الله را به آمریکا اعلام کرد، اما پس از آنکه ایالات متحده طرح خود را منتشر کرد، رژیم صهیونیستی به‌کلی با آن مخالفت کرد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که رژیم صهیونیستی در روز جمعه حملات سنگینی به منطقه «ضاحیه جنوبی» در بیرون انجام داد، حملاتی به ساختمان‌های مسکونی که به گفته منابع پالتیکو، هدف از آن‌ها ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله بوده است.

بر اساس این گزارش، نتیجه این تلاش برای ترور دبیرکل حزب‌الله هر چه بوده، اما این اقدام نتانیاهو و سخنرانی تند وی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تنش‌های منطقه را به شدت تشدید کرده و تلاش‌های دولت بایدن برای برقراری آتش‌بس و جلوگیری از آغاز جنگی گسترده را بی‌اثر می‌کند.

منابع آمریکایی همچنین گفتند که پس از حملات روز جمعه رژیم صهیونیستی به بیروت، مقامات آمریکایی در کاخ سفید تشکیل جلسه دادند تا تبعات این حمله را بررسی کنند. بر اساس این گزارش، آمریکایی‌ها نگران هستند که در پاسخ به این حمله صهیونیست‌ها، ممکن است جنگی تمام‌عیار آغاز شود.

تشدید درگیری‌ها بین رژیم اشغالگر و حزب‌الله لبنان در روزهای اخیر نزدیک به ۷۰۰ کشته و بیش از ۹۰ هزار آواره در پی داشته است. ارتش رژیم صهیونیستی به سربازان اعلام کرده است که رژیم اشغالگر در تدارک یک حمله زمینی به لبنان است.

به گزارش پالتیکو، مدت‌هاست که بایدن در پشت پرده از نتانیاهو و مخالفتش با اجرای خواست ساکنان اراضی اشغالی، برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا گلایه دارد. بسیاری از مقامات آمریکایی از مدت‌ها تردید داشتند که نتانیاهو به حصول آتش‌بس با حماس در غزه تمایلی داشته باشد، تردیدی که امروز در مورد حزب‌الله هم صدق می‌کند.