بورس قرمزپوش شد

  4030707084

بازار سرمایه در اولین روز هفته، برخلاف روزهای کاری قبل منفی شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش ۸۱۷۵ واحد به رقم دو میلیون و ۱۴۶ هزار واحد رسید.

بورس قرمزپوش شد

به گزارش ایسنا، بازار بورس در هفتمین روز از اولین ماه پاییز کاهش داشت. این در حالی است که این بازار از ۲۶ شهریورماه به بعد غالبا صعودی بوده است. به نظر می‌رسد ریسک‌های سیستماتیک و متغیرهای سیاسی، اثر کاهشی بر بازار سهام داشته است. همزمان، سازمان بورس دامنه نوسان را از سه درصد به مثبت و منفی یک درصد کاهش داد.

روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۸۱۷۵ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۱۴۶ هزار و ۸۴۸ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با افت ۱۵۷۳ واحد به رقم ۷۰۵ هزار و ۴۲۴ واحد رسید.

امروز ۱۱۰ هزار فقره معامله به ارزش ۴۲۱۵ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

فملی، فولاد و وبملت به ترتیب از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که همگی قرمز شدند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به وپارس، ونوین و فملی اشاره کرد.

روز هفتم مهر ۱۴۰۳ شاخص فرابورس ایران نیز ۴۶ واحد کاهش داشت و به ۲۲ هزار و ۲۶۳ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۶۸ هزار فقره و ارزش آن ۸۰۸۶ میلیارد تومان بود.

آریا و فصبا اثر منفی بر شاخص فرابورس ایجاد کردند اما فزر تاثیر مثبت داشت. فزر، مارون و سامان هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی صبح امروز (شنبه)، مقرر شد؛ براساس بند ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار، با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق تقدم سهام و صندوق‌های سهامی و مختلط قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس به مثبت و منفی یک درصد محدود شود.