در نیمه اول امسال چند نفر سینما رفتند؟!

  4030707096

بررسی آماری فروش فیلم‌ها و سینماهای کشور در نیمه اول سال ۱۴۰۳ از فروش ۹۱۲ میلیاردی خبر می‌دهد.

در نیمه اول امسال چند نفر سینما رفتند؟!

به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر، فروش فیلم‌ها و سینماهای کشور در نیمه اول سال ۱۴۰۳ به ۹۱۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان رسید. ۱۶ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۹۷۵ نفر هم به دیدن فیلم‌های اکران شده در سینماها رفتند. دستیابی به این فروش حاصل رسیدن به ضریب اشغال ۱۳ درصدی در ۱۳۲ هزار و ۷۱ صندلی سینما است.

فیلم‌های پرفروش سینما در نیمه اول سال ۱۴۰۳ هم مشخص شدند. در بین فیلم‌های اکران شده «تگزاس ۳» با ۷۶ هزار و ۱۴۰ سانس و فروش بیش از ۲۳۴ میلیارد و ۹۲۱ میلیون تومان اول، «تمساح خونی» با ۵۵ هزار و ۸۷۰ سانس و فروش بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان دوم و «مست عشق» با ۴۶ هزار و ۶۸۵ سانس و فروش بیش از ۱۲۰ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان سوم شد.

سینماهای پرمخاطب کشور هم اعلام شد. بر این اساس پردیس سینمایی کوروش تهران با ۷۸۱ هزار و ۸۸۲ مخاطب و ۸۳ میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان فروش، رتبه اول، پردیس سینمایی ایران مال تهران با ۶۰۷ هزار و ۷۴۸ مخاطب و ۴۳ میلیارد تومان فروش، رتبه دوم و پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز با ۴۳۶ هزار و ۴۳۵ مخاطب و ۲۷ میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان فروش سومین سینمای پرفروش کشور بود.

۴۰ سینمای برتر کشور ۵۵ و ۴ دهم درصد از کل مخاطبان سینما را شامل می‌شدند و از فروش کل سینما، ۵۵۶ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان به این سینماها اختصاص داشت. همچنین متوسط ضریب اشغال در این سینماها به بیش از ۲۴ درصد رسید.