کاهش ۲۷ درصدی ورودی سدها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته

  4030708080 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

میزان ورودی سدها در سال آبی جدید ۱۹ میلیون متر مکعب بوده در حالی که سال گذشته این عدد به ۲۷ میلیون متر مکعب می‌رسید و اکنون شاهد کاهش ۲۷ درصدی ورودی سدها نسبت به مدت زمان مشابه هستیم.

کاهش ۲۷ درصدی ورودی سدها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، سال آبی هر سال از ابتدای مهر آغاز می شود و از ابتدای مهر ماه تا هفتم مهر میزان ورودی سد ها ۱۹ میلیون متر مکعب بوده در حالی که سال گذشته این عدد به ۲۷ میلیون متر مکعب می رسید و اکنون کاهش ۲۷ درصدی ورودی سدها را شاهد هستیم.

البته خروجی سدها کمی امیدوار کننده به نظر می رسد و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش ۱۵ درصدی را نشان میدهد به طوری که در هفته اول مهر ماه جاری خروجی سد ها ۵۷ میلیون متر مکعب بوده در حالیکه سال گذشته این عدد به ۶۷ میلیون متر مکعب می رسید.

همچنین آب موجود در مخازن سدها از ابتدای سال آبی تا ۷ مهر ۲۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون متر مکعب افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. در مجموع نیز ۴۷ درصد از سدها پر و ۵۳ درصد دیگر از ظرفیت مخازن سدها خالی است.

ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشوراز ابتدای سال آبی جدید تا ششم مهر ماه معادل ۱,۱ میلیمتر میباشد. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۰.۹ میلیمتر ۲۴ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۰.۳ میلیمتر ۲۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.