متهمان سرقت پسته با رصد پهپادی گیر افتادند

  4030708098

دادستان عمومی و انقلاب زرند از دستگیری متهمان سرقت پسته از طریق شناسایی با پهپاد خبر داد و خواستار تقویت نظارت از دور و پایش تصویری در این شهرستان شد.

متهمان سرقت پسته با رصد پهپادی گیر افتادند

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان کرمان، رضا یعقوبی روز یکشنبه گفت: امنیت شهرستان زرند با گسترش استفاده از پایش تصویری از طریق اشراف اطلاعاتی نهادهای مرتبط، تقویت شده و تسری استفاده از تجهیزات نوین در امر پیشگیری از جرائم، تاثیر بسزایی در کاهش ارتکاب بزه داشته است که ناشی از تعامل ویژه نهادهای اطلاعاتی با دستگاه قضایی است.

دادستان زرند اظهار کرد: شناسایی و دستگیری مجرمان در کمترین زمان ممکن، در ایجاد بازدارندگی از ارتکاب بزه حائز اهمیت است که این مهم در عملیات های متعدد مورد توجه بوده و در آخرین مورد گروهی از متهمان سرقت پسته از طریق پهپادهای نهادهای اطلاعاتی شناسایی و با صدور دستور قضایی دستگیر شده اند.

وی هشدار داد: اخطار جدی ما به مجرمان و به ویژه سارقین و مخلان نظم و امنیت جامعه آن است که پلیس و نهادهای های اطلاعاتی قوی‌تر از گذشته با تجهیزات ویژه فعالیت های مجرمانه آنان را تحت نظر دارند و دستگاه قضایی نیز با هدف ایجاد امنیت بیشتر در جامعه، برخورد جدی با اینگونه جرائم را دستور کار دارد.

وی به طرح پیشگیری از سرقت پسته نیز اشاره کرد و ادامه داد: وجود پهپاد برای کنترل اراضی کشاورزی و پیشگیری از سرقت پسته، کمک حال عوامل انتظامی و سپاه بوده که در کنار بازدیدهای سرزده و کنترل نامحسوس و از سویی جمع آوری معتادان متجاهر آمار سرقت شهرستان را به طرز قابل توجهی کاهش داده که نشان از تاثیر پیشگیری وضعی در وقوع جرائم خاص دارد.

این مقام قضایی بیان کرد: هدف پیشگیری وضعی ناامن کردن محل برای مجرمان و افزایش ریسک انجام جرم است که از مصادیق مهم آن در موضوع سرقت، تقویت تاسیسات حفاظتی، افزایش پایش تصویری در اماکن عمومی و خصوصی، اتصال به سامانه مها، در دید و دسترس قرار ندادن اجناس قیمتی است که به میزان قابل توجهی درصد سرقت موفق را کاهش می دهد و تمام دستگاه های دولتی، اصناف، شهرداری ها، دهیاری ها و شهروندان بایستی این امور را مدنظر قرار دهند.

وی رمز موفقیت طرح ها را همکاری فرابخشی دانست و تصریح کرد: در طرح پیشگیری از سرقت پسته همه پای کار آمده و امیدواریم با نهادینه شدن این امر، ضمن همکاری مردم بتوانیم اندک ناامنی‌ و سرقت هایی که در جامعه شاهد هستیم را ریشه‌کن کرده تا شهروندان به لحاظ جسمی، روانی و مالی امنیت بیشتری را تجربه کنند.