وزیر تعاون: باید حادثه معدن طبس را به نقطه عطفی در حفظ جان کارگران تبدیل کنیم

  4030708115 ۰ نظر، ۳ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه ما در حادثه دلخراش معدن طبس مقصریم و باید با تغییر سیاست‌ها و فرآیندها، این حادثه تلخ را به نقطه عطفی در حفظ جان کارگران تبدیل کنیم.

وزیر تعاون: باید حادثه معدن طبس را به نقطه عطفی در حفظ جان کارگران تبدیل کنیم

احمد میدری، پیامی را به یاد شهدای معدن طبس و به مناسبت هفتمین روز درگذشت آن‌ها در یکی از شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد.

وی افزود: هفتم شهدای معدن طبس هم فرا رسید. حادثه معدن طبس آن‌قدر بزرگ و دلخراش است که باید به این بازی‌ها پایان دهیم.

میدری افزود: «مقصر کیست؟» همه مقصریم و همه باید برای تغییر تلاش کنیم. داغ از دست‌دادن ۵۱ انسان زحمتکش که برای نان حلال جان خود را از دست دادند. داغ همسری که خبر تولد فرزندش را با مرگ شوهرش در یک روز شنید آرامش را بر همه ما حرام کرده است. باید سیاست‌ها و فرایندها را تغییر دهیم.

وی ادامه‌داد: برای تحقق این هدف در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به عنوان مسئول حوادث ناشی از کار، از انجمن‌های کارفرمایی، دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های کارگری و همه عدالت‌خواهان درخواست می‌کنیم که این حادثه تلخ را به نقطه عطفی در حفظ جان کارگران تبدیل کنیم.

حادثه انفجار معدن زغال سنگ «معدنجو» طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در پی تصاعد آنی گاز متان روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند که در پی آن 51 کارگر جان خود را از دست دادند.