نیویورک تایمز: اسرائیل حمله تمام‌عیار به خاک لبنان نخواهد کرد

  4030709134

روزنامه «نیویورک تایمز» امروز (دوشنبه) گزارش داد که مقامات آمریکایی بر این باورند رژیم صهیونیستی را متقاعد کرده‌اند که حمله زمینی بزرگی به جنوب لبنان انجام ندهد.

نیویورک تایمز: اسرائیل حمله تمام‌عیار به خاک لبنان نخواهد کرد

به گزارش ایرنا، روزنامه «نیویورک تایمز» در این زمینه نوشت: مقامات آمریکایی پس از گفت‌وگوهایی فشرده در آخر هفته (به وقت محلی)، اعلام کردند که معتقدند اسرائیل تنها برای حملاتی «کوچکتر و هدفمند» به جنوب لبنان برنامه‌ریزی می‌کند.

پس از این گفت‌وگوها، مقامات آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن در مورد مذاکرات حساس اطلاعاتی و دیپلماتیک صحبت کردند، گفتند که معتقدند «کماندوها پس از پایان عملیات، به سرعت عقب‌نشینی خواهند کرد».

به نوشته این روزنامه، «مقامات اسرائیلی به همتایان آمریکایی خود اطمینان دادند که قصد ندارند این تهاجمات را با یک عملیات بزرگتر توسط نیروها یا با اشغال بخش‌هایی از جنوب لبنان ادامه دهند».

بر اساس این گزارش، ایالات متحده نشانه‌هایی مبنی بر آماده شدن رژیم اسرائیل برای ورود به لبنان دید و برخی از مقامات آمریکایی معتقد بودند که یک عملیات زمینی بزرگ، قریب الوقوع است.

این روزنامه پرشمارگان آمریکایی خاطرنشان کرد که «مشخص نیست که اسرائیل تصمیم نهایی خود را گرفته است یا خیر و این امکان نیز وجود دارد که با وجود نگرانی‌های کاخ سفید، همچنان تهاجمی تمام‌عیار در پی حملات هدفمند اسرائیل باشد».

از سوی دیگر، روزنامه «واشنگتن پست» به تازگی در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، مدعی شد: تل آویو به واشگتن اطلاع داده که قصد دارد یک حمله زمینی محدود به لبنان را آغاز کند.

«یو آو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز امروز دوشنبه، لبنان را به حمله زمینی تهدید کرد و گفت: از تمام توانایی خود، حتی حمله زمینی استفاده خواهیم کرد.

او در جریان دیدار با نیروهای زرهی رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی فلسطین اشغالی خطاب به آنها افزود: برای اینکه بتوانیم ساکنان (شهرک نشین صهیونیست) شمال (فلسطین اشغالی) را (به خانه‌های خود) بازگردانیم، از تمام قدرت خود از جمله شما استفاده خواهیم کرد.