کمک ۱۵ تا ۲۰۰ میلیونی به ورزشکاران برای بازی‌های آسیایی/ پرداخت ۸۸ میلیارد پاداش به المپیکی‌ها

  4030710066

دبیرکل کمیته ملی المپیک مبلغ بسته حمایتی از ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی ناگویا را اعلام کرد.

کمک ۱۵ تا ۲۰۰ میلیونی به ورزشکاران برای بازی‌های آسیایی/ پرداخت ۸۸ میلیارد پاداش به المپیکی‌ها

به گزارش ایسنا، نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار  شد و دبیرکل کمیته ملی المپیک مصوبات جلسه را عنوان کرد. 

مناف هاشمی بیان کرد: چهلمین جلسه هیات اجرایی داشتیم. بحث های مختلفی مطرح شد. در مورد مجمع عمومی باید تصمیم گیری می‌کردیم. در مورد بازی‌های آسیایی و المپیک لس آنجلس صحبت کردیم. شش دستور جلسه داشتیم و سه دستور حلسه را نتوانستیم انجام دهیم و جلسه فوق‌العاده می‌گذاریم.

او ادامه داد: برای حمایت از ورزشکاران برای بازیهای آسیایی ناگویا قرار شد با همکاری فدراسیون ها گزارش های فنی بررسی شود. همانند المپیک پاریس از ۱۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان حمایت می‌کنیم. البته باید مصوبه قطعی شود و اعضا نقطه نظراتی داشتند. برای یک تا دو هفته آینده که اعضای هیات اجرایی گزارش ما را مطالعه کردند و نهایی شد، این مصوبه را نهایی می‌کنیم. قرار شد کاروان در ناگویا کیفی باشد. در مورد جزییات و رنگ مدال جلسه بعد صحبت می‌کنیم‌.

به گزارش ایسنا، هاشمی از واگذاری خوابگاه آزادی به فدراسیون پزشکی ورزشی خبر داد و اعلام کرد مدیریت خوابگاه نصرت به مدیریت فدراسیون گلف واگذار می‌شود اما سرویس دهی آن به همه فدراسیون ها خواهد بود. کمیته ملی المپیک نیز مدیریت هتل آکادمی المپیک را برعهده دارد. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین در مورد کمک مالی به فدراسیون ها گفت: قرار شد یک میلیارد تومان برای المپیاد دانش‌آموزی به فدراسیون ورزش های دانش آموزی کمک شود. ما ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه فدراسیون ها را پرداخت کردیم. ۸۸ میلیارد تومان نیز به ورزشکاران المپیکی پاداش دادیم. از علیپور، رستمیان و شمشیربازی که نزدیک به مدال بودند تقدیر کردیم. به فدراسیون کوهنوردی هم در بحث تجهیزات کمک کردیم. 

او در مورد کم شدن مالیات از پاداش مدال آوران گفت: مالیات قانون است و پاداش مشمول مالیات می‌شود. اگر لایحه ای از دولت داده شود که ۱۰ درصد مالیات حذف شود، مالیات  نمی‌گیریم. در حال تلاش هستیم این لایحه را بگیریم.

هاشمی در مورد آکادمی ملی المپیک گفت: نظام نامه آموزشی و پژوهشی کمیته ملی المپیک از موضوعات دیگری بود که مطرح شد. آکادمی کمپ ورزشکاران و امکانات خود را بهبود داده و ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان از سال گذشته هزینه شده است. در این خصوص دو دستورالعمل داشتیم که اعضا خواستند قطعی نشود و در جلسه هفته آینده بررسی شود. احتمالا جلسه بعد در آکادمی خواهد بود تا بازدیدی هم از آکادمی انجام شود. امکانات آکادمی باید در اختیار ورزشکاران باشد. برخی در گذشته تفریحی استفاده کردند که این رویه تغییر خواهد کرد.