چهارمین روز کاهشی در بازار سرمایه

  4030710096

بازار سرمایه در چهارمین روز هفته همانند سه روز کاری قبل منفی شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش ۸۲۲۲ واحد به رقم دو میلیون و ۱۲۳ هزار واحد رسید.

چهارمین روز کاهشی در بازار سرمایه

به گزارش ایسنا، بازار بورس در دهمین روز از اولین ماه پاییز کاهش داشت. این در حالی است که این بازار از ۲۶ شهریورماه تا اواخر هفته قبل غالبا صعودی بود. به نظر می‌رسد ریسک‌های سیستماتیک و متغیرهای سیاسی، اثر کاهشی بر بازار سهام داشته است. هم زمان، سازمان بورس دامنه نوسان را از سه درصد به مثبت و منفی ۱ درصد کاهش داد.

روز سه‌شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۸۲۲۲ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۸۳ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با افت ۹۵۳ واحد به رقم ۷۰۱ هزار و ۸۸۰ واحد رسید.

امروز ۱۰۷ هزار فقره معامله به ارزش ۴۰۷۳ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

فملی، فولاد و فارس به ترتیب از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که همگی قرمز شدند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به وپارس، فولاد و بترانس اشاره کرد.

روز دهم مهر ۱۴۰۳ شاخص فرابورس ایران نیز ۲۲ واحد کاهش داشت و به ۲۲ هزار و ۱۸۰ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۶۲ هزار فقره و ارزش آن ۱۵ هزار میلیارد تومان بود.

انتخاب بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشت اما فزر و سامان اثر منفی ایجاد کردند. فزر، کرومیت و آردینه هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی صبح شنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۳، مقرر شد براساس بند ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار، با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق تقدم سهام و صندوق‌های سهامی و مختلط قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس به مثبت و منفی یک درصد محدود شود.