اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس فوری در جنوب لبنان شد

  4030710141 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از کشتار گسترده غیرنظامیان در لبنان توسط رژیم صهیونیستی خواستار آتش‌بس در منطقه شد.

اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس فوری در جنوب لبنان شد

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر سه‌شنبه، در اظهاراتی از کشتار گسترده غیرنظامیان در لبنان توسط رژیم صهیونیستی انتقاد و خواستار آتش‌بس فوری بین حزب‌الله لبنان و رژیم اشغالگر شد.

او گفت: «اتحادیه اروپا خواست خود برای دستیابی‌ فوری به ‌آتش‌بس بین اسرائیل و حزب‌الله را تکرار می‌کند. باید به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته شود.»

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا افزود: «نگران تشدید درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا هستیم و از همه طرفین می‌خواهیم از خود خویشتنداری نشان دهند.»

او همچنین گفت: «اسلحه‌ها باید کنار گذاشته شده و به دیپلماسی و گفت‌وگو روی آورد.»

این مقام اروپایی پیشتر گفته بود که هیچ قدرتی از جمله آمریکا توانایی «متوقف‌کردن» بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را ندارد، ابراز تأسف می‌کند. 

او روز شنبه در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت: «اقدامی که انجام می‌دهیم، فشار دیپلماتیک برای حصول آتش‌بس است اما به‌نظر می‌رسد کسی نمی‌تواند نتانیاهو را نه در غزه و نه در کرانه باختری متوقف کند».

اما، خواست بورل برای دستیابی‌ به‌ آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و مقاومت لبنان درحالی مجددا امروز مطرح می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه‌شنبه از آغاز عملیات نظامی متمرکز زمینی در جنوب لبنان خبر داد.

از طرفی، تجاوز زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان توسط یونیفل و کشورهای متعدد جامعه بین‌المللی محکوم و به‌عنوان تلاشی غیرقانونی برای اشغالگری و ناقض تمامیت ارضی این کشور توصیف شده است.

از سویی دیگر، ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن زیرساخت‌های مقاومت لبنان درحالی است که این رژیم در ساعات و روزهای گذشته، مناطق مسکونی و غیرنظامی را هدف قرار داده که به شهادت صدها غیرنظامی لبنانی انجامیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در کنار ادامه جنایت‌های خود علیه مردم غزه، اخیرا عملیات‌های هوایی را علیه جنوب لبنان و بیروت انجام داد که به شهادت تعدادی از فرماندهان و رهبران حزب الله لبنان از جمله سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب و غیرنظامیان لبنانی منجر شد.

حزب‌الله لبنان تاکید کرده است با وجود جنایت‌های رژیم صهیونیستی به حمایت و پشتیبانی از مردم و مقاومت در غزه ادامه می‌دهد.