دامنه نوسان بورس در معاملات امروز تغییر نمی‌کند

  4030711033

طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، برای معاملات بورس امروز چهارشنبه، دامنه نوسان معاملات تغییری نمی کند و در محدوده اعلام شده قبلی (یک درصد) ثابت است.

دامنه نوسان بورس در معاملات امروز تغییر نمی‌کند

به گزارش ایسنا، در ابتدای هفته جاری، پس از اقدام تروریستی اسرائیل در لبنان که منجر به شهادت رهبر و برخی از فرماندهان حزب الله لبنان و همچنین یکی از فرماندهان نظامی ایران شد، هیأت‌مدیره سازمان بورس برای جلوگیری از کاهش ارزش سهام طی جلسه‌ای و براساس بند ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار، اقدام به اعمال محدودیت دامنه نوسان در بازه منفی یک تا مثبت یک درصد کرد.

طبق گفته امیر لعی - مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار - و متعاقب جلسه برگزار شده مذکور در این سازمان، از صبح امروز نیز جلسه مشترک هیأت‌مدیره، مدیران و کارشناسان سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف تحلیل شرایط بازار و اتخاذ تصمیم‌های حمایتی لازم برگزار شد.

وی در این رابطه گفت: در این جلسه ضمن تحلیل اوضاع، شرایط، گزینه‌ها، گزارش‌ها و همچنین دیدگاه‌های اخذشده از فعالان، مدیران و کارشناسان بازار از جمله دیدگاه‌ها و گفت‌وگوهای مختلف حقیقی و مجازی، بر لزوم مدیریت ریسک‌های بازار و در عین حال نقدشوندگی تاکید شد.

لعلی همچنین با اشاره به بررسی تجربه بورس‌های کشورهای دیگر در مواجهه با ریسک‌های مشابه را از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: صیانت از حقوق همه ذی‌نفعان بازار مورد تأکید همه اعضای حاضر در جلسه بود.

براین اساس، دامنه نوسان همه نمادهای سهام، حق تقدم سهام و صندوق‌های سهامی و مختلط قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس امروز در محدوده مثبت و منفی یک درصد حفظ خواهد شد.

گفتنی است؛ شب گذشته، ایران در پاسخ به اقدامات تروریستی اخیر اسرائیل و در چهارچوب حق دفاع مشروع و براساس قوانین بین‌المللی، حمله موشکی را علیه پایگاه‌های نظامی اسرائیل تدارک دید.