عراقچی: احتمال می‌دهیم به تدریج در روزهای آینده شاهد نوعی ثبات در منطقه باشیم

  4030711055 ۰ نظر، ۴ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه با بیان اینکه هیچ تبادل پیامی قبل از پاسخ صورت نگرفته است، گفت: ما احتمال می‌دهیم به تدریج در روزهای آینده شاهد نوعی ثبات در منطقه باشیم.

عراقچی: احتمال می‌دهیم به تدریج در روزهای آینده شاهد نوعی ثبات در منطقه باشیم

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو تلویزیونی در خصوص اقدام نظامی شب گذشته ایران در 1اسخ به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی، اظهارداشت: همانطور که در بیانیه‌های سپاه و وزارت امور خارجه آمده، اگر هر اقدام جدیدی توسط رژیم صهیونیستی یا توسط حامیان این رژیم انجام شود با پاسخ سخت‌تری از سوی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد و این هشداری است که از شب گذشته چه در گفتگوهای تلفنی بنده و چه به صورت بیانیه‌های رسمی به تمام طرف‌ها داده شده است. 

وی گفت: اولاً که تبادل پیام به معنای هماهنگی نیست ضمن آنکه قبل از حمله هم هیچگونه تبادل پیامی صورت نگرفته است. پس از حمله لازم است که هشدارهای خود را به تمام طرف‌ها از جمله آمریکایی‌ها بدهیم و این کار انجام شده است. این هشدار به صورت صریح و دقیق شب گذشته به سفارت سوئیس در تهران داده شد تا به آمریکایی‌ها منتقل کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: محور اصلی پیام ما این بود که این اقدام دفاعی ما بود که بر اساس اصل ۵۱ منشور ملل متحد انجام شده و این حق دفاع مشروع ما به لحاظ دفاعی بوده است، عملیات ما انجام شده و قصد ادامه نداریم مگر آنکه طرف‌های مقابل پاسخ دهند. همینطور به نیروهای آمریکایی هم هشدار دادیم که خود را کنار بکشند و دخالتی نداشته باشند وگرنه با پاسخ سخت ما مواجه خواهند شد.

عراقچی بیان کرد: سردار باقری خیلی روشن بیان کردند که اگر رژیم پاسخی دهد، پاسخ ما سخت‌تر خواهد بود و زیرساخت‌های اقتصادی آنها را هدف قرار خواهیم داد. 

وی تصریح کرد: شب گذشته ما فقط اهداف نظامی و امنیتی را مورد حمله قرار دادیم و به هیچ وجه به مناطق مسکونی برعکس اسرائیلی‌ها که کارشان زدن منازل مسکونی و کشتن مردم بی دفاع است، وارد این حوزه‌ها نشدیم و صرفاً حوزه‌های نظامی را زدیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: احتمال می‌دهم که در روزهای آینده به تدریج شاهد نوعی ثبات در آینده باشیم.