ادعای رئیس کمیسیون اروپا درباره پاسخ نظامی مشروع ایران به رژیم صهیونیستی

  4030711106 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای با نادیده گرفتن اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه، پاسخ نظامی مشروع ایران به این اقدامات طی عملیات «وعده صادق ۲» را اقدامی خطرناک برای ثبات منطقه دانست.

ادعای رئیس کمیسیون اروپا درباره پاسخ نظامی مشروع ایران به رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا، امروز(چهارشنبه) در حمایت از اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه، مدعی شد که حمله موشکی تلافی‌جویانه و مشروع ایران به اراضی اشغالی در شامگاه گذشته، تهدیدی برای ثبات منطقه در میان «یک وضعیت به شدت ناپایدار امنیتی» است.

ایران شامگاه گذشته، در عملیات «وعده صادق ۲» حمله موشکی گسترده‌ای را علیه اراضی اشغالی در پاسخ به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران که نقض حاکمیت ملی ایران بود، ترور سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در بیروت و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان انجام داد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که فون درلاین در بیانیه‌ای در واکنش به این موضوع با نادیده گرفتن اقدامات متجاوزانه و ثبات‌زدای رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: من حمله دیروز ایران با موشک‌های بالستیک به اسرائیل را به قوی‌ترین شکل محکوم می‌کنم. چنین اقداماتی ثبات منطقه‌ای را به خطر انداخته و تنش‌ها را در وضعیتی به شدت ناپایدار گسترش می‌دهند.

این مقام رسمی از تمامی طرفین خواست از غیرنظامیان حفاظت کنند. او درخواست اتحادیه اروپا برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و لبنان و در نوار غزه را تکرار کرد.

حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان طی هفته اخیر افزایش یافته است که در پی یکی از این حملات، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه به شهادت رسید.

این رژیم حملات زمینی را نیز به مناطق جنوبی لبنان آغاز کرده است.