جهنم سوزان در اسرائیل ! بازتاب پاسخ موشکی ایران در روزنامه‌های عربی

  4030711128 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

 پاسخ موشکی ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی بازتاب گسترده‌ای در روزنامه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عربی داشت.

جهنم سوزان در اسرائیل !  بازتاب پاسخ موشکی ایران در روزنامه‌های عربی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، اخبار و تصاویر پاسخ موشکی ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی، به تیتر نخست روزنامه‌های عربی تبدیل شد.

روزنامه عمان در صفحه نخست خود با عنوان «ایران، اسرائیل را موشکباران کرد» تصویری از اصابت موشک‌ها به نقاط مختلف فلسطین اشغالی را منتشر کرد و نوشت: ایران روز گذشته با بارانی از موشک‌های بالستیک، اسرائیل را هدف قرار داد و این حمله در پاسخ به ترور (سید) حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از فرماندهان سپاه ایران انجام داد.

این روزنامه افزود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تهدید کرد که اگر اسرائیل دست به اقدامی بزند، با «حملات کوبنده» مواجه خواهد شد.

روزنامه الرؤیة عمان نیز با عنوان «جهنم سوزان در اسرائیل» تصاویری از از پاسخ موشکی ایران را منتشر کرد و نوشت که رژیم صهیونیستی زیر آتش‌ موشک‌های ایران قرار گرفت و ۳ پایگاه نظامی آن تخریب شد.

روزنامه الوطن بحرین نیز تیتر نخست خود را به پاسخ موشکی ایران اختصاص داد و نوشت که ایران صدها موشک به اسرائیل شلیک کرد و اردن به حالت آماده‌باش درآمد.

روزنامه البلاد بحرین با انتشار خبری از پاسخ موشکی ایران در صفحه نخست خود نوشت که ارتش اسرائیل اعلام کرد روز سه‌شنبه حدود ۱۸۰ موشک به اسرائیل شلیک شده است.

روزنامه سعودی الشرق الأوسط، در تیتر نخست خود با عنوان «ایران انتقام می‌گیرد»، تصاویری از اصابت موشک به نقاط مختلف فلسطین اشغالی در کنار تصویری از صهیونیست‌هایی که وحشت‌زده در مکانی پناه گرفته و موشک‌ها را تماشا می‌کردند، منتشر کرد و نوشت: ایران شب گذشته صدها موشک‌ بالستیک به اسرائیل شلیک کرد.

روزنامه القدس العربی نیز با تیتر «ایران، اسرائیل را موشکباران کرد» تصاویری از موشک‌های ایران در آسمان فلسطین اشغالی در کنار صهیونیست‌های وحشت‌زده و پناه گرفته در خیابان، پشت خودروها و اتوبوس‌ها، منتشر کرد.

روزنامه القبس کویت نیز با عنوان «حمله گسترده موشکی ایران به رژیم صهیونیستی» نوشت که سپاه پاسداران ایران تهدید کرد در صورت هر گونه پاسخ اسرائیل، حملات کوبنده‌ای انجام خواهد داد.

روزنامه الجریده کویت با تیتر «ایران، اسرائیل را موشکباران کرد» نوشت که تهران انتقام هنیه و نصرالله را با شلیک بیش از ۲۵۰ موشک بالستیک به اسرائیل، گرفت.

روزنامه الأخبار لبنان صفحه نخست خود را به انتشار تصویر بزرگی از موشک‌های ایران بر فراز برج‌های تل‌آویو اختصاص داد و نوشت: «شوک بعد از سرمستی»

روزنامه الجمهوریة لبنان نیز در خبری درباره پاسخ موشکی ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی نوشت که ایران انتقام نصرالله و هنیه را گرفت.

روزنامه الدیار لبنان با عنوان «شلیک ۲۰۰ موشک در نیم ساعت» نوشت که ایران، اسرائیل را کوبید و هشدار داد که در صورت پاسخ اسرائیل، پاسخ کوبنده‌تری خواهد داد.

روزنامه الشرق لبنان نیز با تیتر «شلیک بیش از ۲۵۰ موشک ایرانی به اسرائیل» با فرار ۱۰ میلیون اسرائیلی به پناهگاه‌ها اشاره کرد.

روزنامه اللواء لبنان نیز در صفحه نخست خود با عنوان «روز بدبختی در اسرائیل» به شلیک دستکم ۲۰۰ موشک به اراضی اشغالی ظرف ۱۰ دقیقه اشاره کرد و نوشت که با وجود تلاش‌های آمریکایی برای رهگیری، اما موشک‌ها به اراضی اشغالی رسید.

موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیشب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی شب گذشته خود تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.