روز دوم هفته هفتم لیگ برتر بازگشت تختی و دوئل دو استقلالی!

  4030714005

هفته هفتم لیگ‌برتر فوتبال امروز (شنبه) با برگزاری سه دیدار پیگیری می‌شود.

بازگشت تختی و دوئل دو استقلالی!

به گزارش ایسنا، هفته هفتم لیگ‌برتر فوتبال ایران از دیروز (جمعه) با برگزاری چهار دیدار آغاز شده و امروز با سه دیدار دیگر ادامه پیدا می‌کند. در نهایت هم روز یکشنبه با برگزاری یک مسابقه به پایان خواهد رسید.

در روز نخست رقابت‌های این هفته، شمس‌آذر با یک گل مس رفسنجان را شکست داد، نساجی و ملوان به تساوی یک بر یک رضایت دادند و تقابل خیبر خرم‌آباد و گل گهر سیرجان بدون گل پایان یافت. ایرالکو اما توانست با چهار گل ذوب‌آهن را مغلوب کند.

امروز (شنبه) و در ادامه رقابت‌های هفته هفتم لیگ‌ برتر، پرسپولیس در ورزشگاه تختی تهران از چادرملو اردکان پذیرایی می‌کند و سپاهان مهمان استقلال خوزستان خواهد بود و استقلال به مصاف هوادار خواهد رفت.

به بررسی بازی های امروز (شنبه) پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

پرسپولیس - چادرملو اردکان

زمان: ساعت ۱۷

مکان: ورزشگاه تختی تهران

صدرنشینی در دسترس پرسپولیس است‌. آن‌ها با غلبه بر چادرملو اردکان می‌توانند با یک بازی صدرنشین شوند.

قرمزپوشان پایتخت این هفته در شرایطی پای به میدان می‌گذارند که در بازی قبلی خود مقابل پاختاکور ازبکستان به تساوی رسیده‌اند تا خوان گاریدو و شاگردانش همچنان در رقابت‌های آسیایی بدون برد باشند.

سرخ‌ها اما هفته قبل‌تر داربی پایتخت را با تک گل حسین کنعانی‌زادگان از رقیب همشهری بردند. آن‌ها حالا این شانس را دارند تا در صورت کسب پیروزی برابر چادرملو و توقف احتمالی ملوان و سپاهان، حتی با یک بازی کمتر به صدر تکیه بزنند.

در نقطه مقابل چادرملو اردکان در اولین حضورش در لیگ‌برتر عملکرد خوبی داشته است. اردکانی‌ها با کسب هفت امتیاز از سه بازی اخیر خود، هم‌اکنون هشت امتیازی هستند و فقط سه امتیاز با رقیب قدرتمند خود در جدول فاصله دارد.

شاگردان سعید اخباری در تلاش خواهند بود با کسب اولین پیروزی تاریخ خارج از خانه لیگ برتری خود به وضعیت خود در بالای جدول سر و سامان ببخشند.

این اولین مسابقه تاریخ بین پرسپولیس و چادرملو خواهد بود تا تیم قرمزپوش تهرانی، با یک رقیب جدید در لیگ برتر ملاقات کند.

نکته جالب توجه اینکه، ورزشگاه تختی تهران میزبان این بازی خواهد بود تا این ورزشگاه قدیمی پس از مدت‌های طولانی دوباره به چرخه میزبانی در لیگ‌برتر بازگردد.

وضعیت در جدول: پرسپولیس با ۱۱ امتیاز چهارم است و چادرملو اردکان با هشت امتیاز در رتبه هفتم قرار دارد.

استقلال خوزستان - سپاهان

زمان: ساعت ۱۹

مکان: ورزشگاه غدیر اهواز

استقلال خوزستان نسبت به فصل گذشته روند رو به رشد و بهتری را در پیش گرفته و حالا با کسب شش امتیاز در شش هفته ابتدایی لیگ‌ برتر یکی از تیم‌های میانه جدولی محسوب می‌شود. آبی‌های خوزستانی آخرین بار در تقابل با یک تیم بزرگ یعنی هم نام تهرانی خود موفق به کسب پیروزی شدند و حالا باید دید عملکرد شاگردان میودراگ بوژوویچ برابر سپاهان چگونه خواهد بود.

در سمت مقابل سپاهانی‌ها با دوری از کسب پیروزی در دو بازی اخیر، صدر جدول را از دست داده‌اند. شاگردان ژوزه مورایس امیدوارند پس از برد پر گل هفته گذشته خود در سطح دو لیگ قهرمانان آسیا برابر استقلال تاجیکستان دوباره به روزهای خوب خود در فوتبال باشگاهی ایران برگردند.

استقلال خوزستان و سپاهان تاکنون ۱۴ مرتبه در چارچوب لیگ‌برتر مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که سهم سپاهان هشت برد بوده و پنج بازی مساوی شده تا آبی‌های اهوازی فقط در یک بازی موفق به شکست دادن سپاهان شوند. اولین و آخرین برد استقلال خوزستان مقابل طلایی پوشان به شش سال قبل بر می‌گردد و باید دید آیا آن‌ها با هدایت بوژوویچ موفق به کسب دومین پیروزی خود برابر تیم اصفهانی خواهند شد یا نه.

وضعیت در جدول: استقلال خوزستان با شش امتیاز تیم نهم است و سپاهان با ۱۳ امتیاز در رتبه سوم قرار دارد.

هوادار - استقلال

زمان: ساعت ۲۰

مکان: ورزشگاه پاس قوامین

استقلال در اولین دیدار خود پس از جدایی جواد نکونام باید مقابل تیم تحت فرمان سید مهدی رحمتی قرار بگیرد.

آبی‌های پایتخت پس از واگذاری داربی به پرسپولیس و شکست از السد قطر در لیگ نخبگان آسیا در نهایت با جواد نکونام به آخر خط رسیدند و با صلاحدید مدیران باشگاه استقلال سهراب بختیاری‌زاده به صورت موقت جانشین وی شد.

نکته جالب توجه این مسابقه دوئل دو سرمربی استقلالی خواهد بود. حالا در غیاب جواد نکونام، باید شاهد تقابل سهراب بختیاری زاده و سید مهدی رحمتی به عنوان دو استقلالی باشد.

هوادار اما شرایط چندان جالبی ندارد. آن‌ها تا اینجای کار با واژه "گل" غریبه بودند و تنها با سه امتیاز قعرنشین هستند. مهدی رحمتی برای خروج از این شرایط بحرانی باید مقابل تیم سابقش دست به کار بزرگی بزند و باید دید آیا موفق به شکست استقلال خواهد شد یا نه.

نکته جالب توجه اینکه هر شش بازی برگزار شده بین استقلال و هوادار با برتری آبی‌ها به پایان رسیده تا تیم همشهری آمار بسیار ضعیفی را بر جای گذاشته باشد.

وضعیت در جدول: هوادار با ۳ امتیاز در قعر جدول رده بندی قرار دارد و استقلال با ۵ امتیاز یازدهم است.