کارگر ۵۳ ساله در حادثه معدن طزره دامغان جان باخت

  4030716147

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دامغان گفت: کارگر ۵۳ ساله در معدن زغال سنگ طزره این شهرستان دچار سانحه شد و جان خود را از دست داد.

کارگر ۵۳ ساله در حادثه معدن طزره دامغان جان باخت

حمید صالحی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کارگری با نام «پاکدل» حدود ساعت ۱۴ امروز بر اثر برخورد واگن در معدن مادر زغال سنگ طرزه دچار سانحه شد و با وجود امدادرسانی، جان باخت.

روزهای گذشته تجهیزات امداد و نجات منطقه معدنی طزره دامغان به همراه یک آمبولانس پیشرفته با ۵۰۰ میلیارد ریال توسعه یافته بود.

به گزارش ایرنا، شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی به عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه ذوب آهن اصفهان و از تامین کنندگان کنسانتره زغال‌سنگ کُک شو، در سالیان اخیر روند رو به رشدی را در زمینه توسعه ذخائر زغال‌سنگ و شبکه معادن، تولید و درآمدزایی و خروج از شرایط زیان‌ده را تجربه کرد.

این شرکت سال ۱۳۴۹ آغاز به کار کرد و عمده فعالیت آن شامل اکتشاف، بهره برداری از معادن و فرآوری زغال سنگ برای تامین بخشی از کنسانتره مورد نیاز ذوب آهن اصفهان است.

ستاد مرکزی شرکت در شهر شاهرود قرار دارد و هم‌اکنون یکهزار و ۷۰۰ نفر در شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی مشغول به کار هستند که حوزه‌ فعالیت این شرکت از معادن طزره در شمال شرق شهرستان دامغان واقع در استان سمنان تا جنوب شهرستان مینودشت واقع در استان گلستان است.

سابقه حوادث کار در معادن طزره دامغان

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان قرار دارد.

حادثه ریزش آوار تونل ۴۲ معدن زغال سنگ طزره دامغان یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۰ در روز کارگر و محبوس شدن ۲ معدنکار در زیر آوار به مرگ آنان منجر شد.

شامگاه یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ نیز به دلیل حادثه در یکی از تونل‌های استخراج زغال سنگ متعلق به شرکت البرز شرقی ۶ نفر از کارگران در حال فعالیت در عمق ۷۰۰ متری معدن دچار سانحه شدند و اینحادثه نیز به مرگ معدن‌کاران منجر شد.