قالیباف در صحن مجلس: نباید در نیمه دوم سال دچار کمبود دارو شویم

  4030717067 ۰ نظر، ۳ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در نیمه دوم امسال دچار کمبود دارو نشویم.

نباید در نیمه دوم سال دچار کمبود دارو شویم

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی بعد از بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد بررسی عملکرد تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال گفت: کشاورزان و گندم کاران زحمات زیادی می‌کشند که دولت بخش قابل توجهی از مطالبات آنان را پرداخت کرده و ۴۲ همت باقی مانده که باید دولت از بودجه تحت اختیارش استفاده کرده و این مطالبات را به طور کامل پرداخت کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل کاشت هستیم باید هر چه زودتر مطالبات کشاورزان پرداخت شود. اگر برای پرداخت مطالبات آنان نیاز به اخذ مجوز از سران قوا است کمک می‌کنیم تا این مطالبات هر چه زودتر پرداخت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره موضوع پرستاران گفت: تعداد پرستاران در مقایسه با تخت‌های بیمارستانی کم است. علاوه بر این تعداد قابل توجهی از پرستاران فعلی کشور خانم هستند که مجبور به اضافه کاری هستند و این موضوع مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرده است. متأسفانه حقوق آنان در زمان خودش پرداخت نمی‌شود.

قالیباف ادامه داد: برای پرداخت به موقع حقوق پرستاران پنج همت در بودجه پیش بینی شده که انتظار می‌رود این قانون به طور دقیق اجرا شود و دولت نباید تأخیری در پرداخت‌ها داشته باشد.

قالیباف درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه منابع لازم برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی شده و دولت مکلف به اجرای قانون است. با توجه به اینکه مبلغی به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است، باید قانون در این خصوص مورد توجه قرار گیرد و اگر تاکنون این مبلغ به کسانی داده شده که آنان مشمول نبودند سازمان برنامه و بودجه باید اصلاحاتی را در این روند اعمال کند تا این موضوع ادامه پیدا نکند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برآورد ما برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ۵۰ تا ۵۵ همت بود، ادامه داد: از طریق افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده حدود ۷۰ تا ۷۵ همت اعتبار در اختیار دولت قرار می‌گیرد و این اعتبار پاسخگوی اجرای قانون مذکور است. برای آنکه دچار کسری بودجه نشویم نباید کسانی که ذی حق نیستند این پول را دریافت کنند و دولت باید این موضوع را مدنظر داشته باشد.

وی درباره وضعیت دارو گفت: بنده در همین تریبون مجلس به رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه تاکید کردم که باید تکلیف مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ۲۸۵۰۰ تومانی به ازای هر دلار ۲۴ هزار تومان برای تجهیزات پزشکی مصرفی مشخص شود. بر این اساس ما اعتبار کمی را برای این حوزه پیش بینی نکردیم و چند برآوردی از طرف مجلس نبود بلکه اصرار دولت بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید تمهیدات به گونه‌ای اندیشیده شود تا در نیمه دوم سال دچار مشکل دارو نشویم. تأمین اعتبارات این موضوع بسیار مهم است که باید مدنظر قرار گیرد.