ضرورت پیشگیری از جرایم حوزه توزیع دارو و کالاهای سلامت‌محور

  4030717110

رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از مسائل مهم در مقوله‌ پیشگیری از جرایم حوزه توزیع دارو و کالاهای سلامت‌محور، تکمیل و رفع نواقص سامانه‌های جامع و برخط و کنترل و توزیع دارو و محصولات سلامت‌محور است.

ضرورت پیشگیری از جرایم حوزه توزیع دارو و کالاهای سلامت‌محور

به گزارش مهر، نشست شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم، به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با دستورجلسه «پیشگیری از جرایم حوزه توزیع دارو و کالاهای سلامت‌محور» برگزار شد.

رئیس قوه قضائیه در بخشی از سخنانش در این نشست، با اشاره به جایگاه و اهمیت شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم، اظهار کرد: مصوبات جلسات شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم باید برای ابلاغ و اجرا، به نظر سران قوا برسد. در جریان دولت سیزدهم، شهید رئیسی اهتمام و عنایت خوبی به مقوله پیشگیری از وقوع جرم و اجرایی شدن مصوبات شورای‌عالی پیشگیری داشتند. رئیس مجلس نیز همین مشی را دارند. بنده نیز تاکید دارم که مصوبات این شورا که مجمعی تخصصی و دلسوز است باید با نهایت اهتمام و تلاش عملیاتی شوند. بار دیگر تاکید می‌کنیم که هزینه در بخش پیشگیری به منزله سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: پیشگیری از جرایم حوزه توزیع دارو و کالاهای سلامت‌محور که موضوع جلسه امروز شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم است موضوع بسیار حائز اهمیتی می‌باشد و کوچک‌ترین آسیب و خللی نباید در این حوزه رخنه کند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار حائز اهمیت در مقوله‌ی پیشگیری از جرایم حوزه توزیع دارو و کالاهای سلامت‌محور، تکمیل و رفع نواقص سامانه‌های جامع و برخط و متصلِ مرتبط با کنترل و توزیع دارو و محصولات سلامت‌محور در کشور است. نه تنها در مقوله دارو و کالاهای سلامت‌محور بلکه در بسیاری از مقولات و امور باید نسبت به تکمیل و رفع نواقص سامانه‌های جامع و برخط اهتمام عاجل داشت؛ در این زمینه قوانین و آئین‌نامه‌های مربوطه وجود دارد بنابراین دستگاه‌های مسئول و ذی‌ربط باید نهایت مساعی خود را در این عرصه به کار گیرند.

رئیس عدلیه با اشاره به فرآیند نظارت بر توزیع دارو و محصولات سلامت‌محور در کشور گفت: نظارت بر عرضه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و کالاهای سلامت‌محور نباید صرفاً در انتهای زنجیره عرضه باشد، بلکه این نظارت باید جامع و کامل و سراسری باشد.

رئیس شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: ما امروز در کشور در قضیه دارو، درمان، تجهیزات و ملزومات پزشکی و کالاهای سلامت‌محور وضعیت مطلوبی داریم و برخی از داروهای تولیدی در داخل، به خارج صادر می‌شوند و برخی از هم‌وطنان مقیم خارج نیز برای درمان و رفع نیازهای پزشکی خود به داخل کشور مراجعه می‌کنند؛ بنابراین تاکید بر مشکلات و آسیب‌های این حوزه به معنای نادیده گرفتن نقاط قوت کشور در عرصه دارو و درمان و پزشکی نیست؛ اما تاکید داریم که در حوزه دارو و محصولات سلامت‌محور نباید کوچک‌ترین آسیب و خللی وجود داشته باشد چرا که سلامت مردم در زمره اصلی‌ترین مقولات است.