ٰعراقچی درباره توقف نسل‌کشی رژیم اسرائیل با همتای عربستانی دیدار کرد

  4030718094

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز با فیصل بن فرحان همتای عربستانی خود در ریاض دیدار کرد.

ٰعراقچی درباره توقف نسل‌کشی رژیم اسرائیل با همتای عربستانی دیدار کرد

به گزارش مشرق، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی به ریاض سفر کرده بعدازظهر امروز (چهارشنبه) ۱۸ مهرماه با فیصل بن فرحان همتای عربستانی خود دیدار کرد.

عراقچی را در این سفر اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه، محمد علی‌بک دستیار وزیر و مدیرکل خلیج‌فارس و مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه همراهی می‌کنند.

این سفر به منظور گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه استمرار جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین و تلاش برای توقف این جنایات و نسل‌کشی‌ها صورت گرفته است.

اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این در این باره اعلام کرد در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک ایران و هماهنگی با کشورهای منطقه به منظور توقف نسل‌کشی و تجاوزات رژیم اسرائیل و کاهش درد و رنج برادران و خواهران‌مان در غزه و لبنان انجام می‌شود.

عراقچی روز گذشته در جمع خبرنگاران از سفرش به ریاض و برخی پایتخت‌های منطقه خبر داد و گفت: تلاش ما برای اینکه یک حرکت دسته‌جمعی از سوی کشورهای منطقه و اسلامی و جامعه بین‌الملل برای توقف حملات وحشیانه به لبنان صورت بگیرد، ادامه خواهد داشت.