هشدار پلیس فتا یزد در مورد کلاهبرداری به روش سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

  4030719076

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: مجرمان سایبری با استفاده از تبلیغات گسترده در فضای مجازی مبنی بر سرمایه گذاری ارز دیجیتال در بورس‌های خارجی و دریافت سود کلان حاصل از آن، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

هشدار پلیس فتا یزد در مورد کلاهبرداری به روش سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

سرهنگ «حسن ابوالحسینی» با بیان اینکه اکثر تبلیغات در مورد سرمایه‌گذاری در بورس‌های خارجی و دریافت سود بالا کلاهبرداری می‌باشد، گفت: مجرمان سایبری با ترفند اغوا کننده و تبلیغات در فضای مجازی، شهروندان را وسوسه کرده و آنها را به سرمایه گذاری در بورس‌های خارجی تحریک کرده و در دام خود گرفتار می‌کنند.

وی ادامه داد: کلاهبردار با وعده سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، بورس، مسکن، ارزهای خارجی، طرح‌های تحقیقاتی و هر نوع دیگری که به فکرشان برسد، پول‌های قربانیان را دریافت کرده و به آنها وعده سودهای بزرگ‌تر می‌دهند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد؛ کاربران فریب وب‌سایت‌هایی که خود را با ظاهری معتبر معرفی می‌کنند و سودهای کلان و غیرعادی را تبلیغ می‌کنند نخورند، هر وب سایت معتبری قابل جعل می‌باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پلیس استان، ‌ سرهنگ ابوالحسینی همچنین از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا شبکه‌های اجتماعی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس  www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.