کشف گورستان در زیرزمین خانه

  4030719081

بازسازی زیرزمین خانه‌ای در فرانسه به کشف گورستانی با ده‌ها گور منجر شد که قدمت برخی از آنها به دوران رومی می‌رسد.

کشف گورستان در زیرزمین خانه

به گزارش ایسنا، صاحب خانه‌ای واقع در نزدیکی پاریس در جریان پروژه بازسازی زیرزمین به طور غیرمنتظره‌ای یک اسکلت را از زیر خاک بیرون آورد و این کشف در نهایت به اکتشاف گورستانی منجر شد که در آن‌ حدود ۴۰ نفر دفن شده بودند. قدمت برخی از این گورها به ۱۷۰۰سال پیش می‌رسد.

«لایوساینس»‌ نوشت، قدمت قدیمی‌ترین گوری که در این مکان کشف شده است به قرن سوم میلادی و همزمان با اواخر دوران رومی بازمی‌گردد. همچنین ۱۰ تابوتی که کشف شده‌اند به دوران دودمان «مروونژی‌ها»، پادشاهی «فرانکی»ها که از ۴۷۶ تا ۷۵۰ حکمرانی کردند، تعلق دارند.

کم‌قدمت‌ترین گورها نیز به حوالی قرن دهم میلادی تعلق دارد.

با توجه به اینکه زمانی یک کلیسای کوچک قرن هفتمی در این مکان وجود داشت، باستان‌شناسان در ابتدا گمان می‌کردند که این یک قبرستان متعلق به اوایل قرون وسطی باشد و کشف گورهای قدیمی‌تر غیرمنتظره بود.

صاحبخانه نخستین گور را در زمستان اخیر کشف کرد و اکنون باستان‌شناسان ۳۸ گور را در یک فضای ۵۲ متر مربعی کشف کرده‌اند.

گمان می‌رود این خانه که در کمونی جنوب حومه پاریس واقع شده است، در محل یک کلیسای قرون وسطایی ساخته شده باشد که گفته می‌شود که آن نیز روی یک معبد ساخته شده بود.

پیش از این گورهای قرون وسطایی در نزدیکی این خانه کشف شده بود، اما هیچ اثری از کلیسا یا معبد کشف نشده است.

بیشتر گورهایی که در زیرزمین این خانه کشف شده‌اند، در ردیف‌های موازی قرار داشتند. افراد متعلق به دوره روم باستان، به پشت و در محفظه‌های چوبی دفن شده بودند که در گذر زمان پوسیده شده‌ است.

با توجه به کشف قدیمی‌ترین گورها می‌توان حدس زد که مردم بسیار قبل‌تر از ساخت کلیسای قرون‌وسطایی در این مکان دفن شده بودند.

اسکلت‌های کشف‌شده به امید شناسایی سن، جنسیت و شرایط زندگی آن‌ها در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.