پزشکیان: اسرائیل با حمایت غرب هر توافقی را نقض کرده است  

  4030720046

رئیس‌جمهور ایران با بیان این که رژیم صهیونیستی در نقض توافقات بین‌المللی از حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا برخوردار است، خواستار توقف حملات رژیم علیه اماکن و افراد غیرنظامی شد.

به گزارش ایسنا، «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز جمعه گفت که رژیم صهیونیستی هر توافقی را نقض کرده است، چراکه می‌داند واشنگتن و بروکسل پشت آن هستند.

پزشکیان که در عشق‌آباد حضور دارد، به «پاول زاروبین» خبرنگار روس گفت: می‌خواهم به اسرائیل بگویم که دست بردارد، کشتن مردم بی‌گناه، بمباران خانه‌ها و مردمی را که چیزی برایشان نمانده، متوقف کند. اسرائیل تمامی توافقات را نقض کرده است، چراکه می‌داند آمریکا و اتحادیه اروپا پشتیبانش هستند.

رئیس‌جمهور ایران به منظور شرکت در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» به مناسبت سیصدمین سالگرد تولد «مختومقلی فراغی» به ترکمنستان سفر کرده است. 

رژیم صهیونیستی دامنه جنایات جنگی خود در غزه را به لبنان کشانده و حملات هوایی این رژیم به جنوب لبنان طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

اماکن و زیرساخت‌های غیرنظامی در غزه و لبنان، از جمله ساختمان‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، مساجد، کلیسا، مدارس و نهادهای مردمی وابسته به سازمان ملل از حملات این رژیم مستثنی نبوده‌اند.

غزه در محاصره انسانی رژیم صهیونیستی قرار دارد و مردم آن که بیشترشان در خانه‌ها خود آواره شده‌اند، با کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو مواجه هستند که نگرانی‌ها درباره بروز فجایع انسانی، از جمله قحطی و شیوع بیماری‌های واگیردار را افزایش داده است.