سینمای ایران ۱۰۰۰ میلیاردی شد

  4030721013 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سینمای ایران موفق شد تا زودتر از پیش‌بینی‌ها، به گیشه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برسد.

سینمای ایران ۱۰۰۰ میلیاردی شد

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، سینمای ۱۴۰۳ حوالی ساعت ۲۳ شب گذشته موفق شد تا فروش خود را از مرز ۱۰۰۰ میلیارد تومان عبور دهد و زودتر از پیش‌بینی‌ها، به فتح این قله دست یابد.

این انفاق برای گیشه سال گذشته سینما، در روز ۲۶ دی به وقوع پیوست.

سینمای ۱۴۰۳، درحالی به گیشه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی نائل آمده که ابن آمار با ۱۷ میلیون و ۶۸۴ هزار مخاطب محقق شده است. درحالی‌که این تعداد مخاطب در سینمای سال گذشته در دوم آذرماه محقق شد.

درواقع سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ به نسبت مدت زمان‌ مشابه سال گذشته خود، بیش از ۷۹ درصد رشد در گیشه و ۳۸ درصد رشد در جذب مخاطب را به خود می‌بیند.

این افزایش در شرایطی برای سینمای ۱۴۰۳ محقق شده است که میزان‌ تعطیلی مناسبتی سینما تا اینجا، حداقل ۲ هفته بیشتر از سال گذشته بوده است.

 

سینمای ایران ۱۰۰۰ میلیاردی شد

بهترین عملکرد سینمای ۱۴۰۳ تا به امروز، به فیلم «تگزاس ۳» تعلق دارد که توانست با ۴ میلیون و ۳۶۳ هزار مخاطب، گیشه ۲۴۵ میلیارد تومانی داشته باشد. البته اکران فیلم ادامه دارد و این آمارها قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.

رتبه دوم به «تمساح خونی» مربوط است که اگرچه از ۱۶ اسفند سال گذشته به روی پرده رفت اما عملکرد فیلم از اول فروردین تا امروز، ۲ میلیون و ۴۲۱ هزار مخاطب با ۱۴۷ میلیارد تومان بوده است.

سینمای ایران ۱۰۰۰ میلیاردی شد

«مست عشق» اگر با همان شتاب روزهای نخست اکرانش، ادامه می‌داد، قطعا می‌توانست به رده‌های دوم و حتی اول جدول فروش امسال صعود کند. فیلم حسن فتحی با ۲ میلیون و ۸۴ هزار مخاطب، ۱۲۱ میلیارد تومان فروخت.

«خجالت نکش ۲» هم ۱ میلیون و ۵۷۸ هزار مخاطب جذب کرد و توانست با گیشه ۸۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیونی خود، یه رتبه چهارم برسد.

رتبه پنجم جدول نیز به کمدی پول و پارتی تعلق دارد که تا امروز ۱ میلیون و ۵۷۹ هزار مخاطب داشته و توانسته ۸۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بفروشد. اکران فیلم البته ادامه دارد.

سینمای ایران ۱۰۰۰ میلیاردی شد

«سال گربه»، «بی‌بدن»، «زودپز»، «قیف» و «مفت‌بر» نیز در رده‌های ششم تا دهم جدول پرمخاطب‌ترین فیلم‌های امسال سینمای ایران قرار دارند.

غافلگیری گیشه امسال تا به اینجا اما کمدی «زودپز» است که طی ۴ روز نخست نمایش خود، حدود ۲۷ میلیارد تومان فروخت و احتمالا بتواند رقیب قدرتمندی برای شکستن رکوردهای فسیل باشد.

از دوم آبان امسال نیز کمدی ۷۰سی به روی پرده خواهد رقت که این فیلم‌ نیز یکی از بخت‌های اصلی گیشه امسال محسوب می‌شود.

بر روی کاغذ و با وجود نبود تعطیلات دامنه‌دار تا انتهای امسال، می‌توان امیدوار بود که سینمای ایران تا پیش از رسیدن به ماه دوازدهم بتواند گیشه خود را از ۲۰۰۰ میلیارد تومان با بیش از ۳۳ میلیون مخاطب عبور داده و به رکوردی تاریخی به لحاظ جذب مخاطب طی ۲۴ سال اخیر سینمای کشور دست یابد.

افق سینمای ایران در تمام ابعاد تولید، توزیع و پخش به شدت امیدوارکننده و درخشان است.