بررسی علت آتش‌سوزی بازار آهن تهران/مراحل لکه‌گیری زمان‌بر است

  4030721150

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه علت آتش‌سوزی بازار آهن در پایتخت در دست بررسی است،‌ گفت: با تلاش آتش‌نشانان اکنون حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد مهار شده است اما هنوز آتش‌های پنهان در بخش مغازه‌های تخریب شده وجود دارد که از سوی آتش‌نشانان در حال مهار کردن است.

بررسی علت آتش‌سوزی بازار آهن تهران/مراحل لکه‌گیری زمان‌بر است

سیدجلال ملکی شامگاه شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حجم زیادی از مغازه‌های این بازار که برخی ۵۰ تا ۶۰ مغازه عنوان کرده‌اند اکنون تخریب شده به همین دلیل و به احتمال زیاد عملیات لکه‌گیری در این حادثه آتش‌سوی گسترده زمان‌بر خواهد بود.

وی ادامه داد: به طور قطع با توجه به مشاهدات اولیه، بی‌احتیاطی انسانی به دلیل جوشکاری یا تراشکاری و یا موارد این چنینی باعث این حادثه در بازار آهن شده که علت آن پس از بررسی‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: در این حادثه ۲۰۰ آتش‌نشان از ۱۱ ایستگاه مشغول عملیات مهار هستند. آتش از یک مغازه مصالح ساختمانی، چسب و مواد پلاستیکی آغاز و به سرعت این آتش‌سوزی به سایر مغازه و انبارها سرایت کرد. حتی بیش از ۱۰ خودرو نیز در این حادثه آتش‌سوزی در آتش سوخت.

به گفته وی، در این مغازه‌ و انبارها وسایل بسیار خطرناکی همچون هزاران افشانه، لوله، اسپری و چسب نگهداری می‌شد که مدام در حال ترکیدن و انفجار بودند و این انفجارها همچنان تا انجام عملیات مهار ادامه دارد.

ملکی تاکید کرد: آتش‌نشانان به دلیل وسعت حادثه از ۶ جهت برای مهار آتش تلاش می‌کنند تا بتوانند پس از مهار آن لکه‌گیری و مهار کلی این حادثه را محقق سازند.