ارتقاء قدرت بازدارندگی 

  4030721161
ارتقاء قدرت بازدارندگی 

سید مسعود شهیدی در یادداشتی نوشت؛ 
۱- اسرائیل طی سالهای اخیر  بارها تهدید کرده که تأسیسات هسته ای ایران را مورد حمله قرار خواهد داد .
۲- ترامپ اخیرا گفته تهدید اسرائیل در مورد حمله به مراکز هسته ای ایران باید عملی شود . قبلاً هم اوباما ایران را تهدید به حمله اتمی کرده بود .
۳- در سال گذشته مقامات نظامی ایران اعلان کردند اگر رژیم اسراییل بخواهد به تاسیسات هسته ای حمله کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور است.
۴- در اردیبهشت امسال دکتر کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که قبلاً  وزیر خارجه دولت اصلاحات بود  اعلان کرد ما تصمیمی برای تولید بمب هسته‌ای نداریم اما اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم .
۵- چند روز پیش حاج حسن خمینی نوه امام (ره) و از چهره های شاخص مورد حمایت اصلاح طلبان در مصاحبه تلویزیونی گفت بازدارندگی نظامی ما باید یک سطح بالاتر برود؛ او تأکید کرد   بازدارندگی به قدرت است نه لبخند . 
۶- دیروز ۳۹ نماینده مجلس طی نامه ای به شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به فتوای رهبری در مورد سلاح اتمی ، و با توجه به امکان تغییر فتوای مراجع هنگام  تغییر اقتضائات  و شرایط زمان و مکان و با تأکید بر وحشی‌گری های بی سابقه اسرائیل در منطقه و ناتوانی غرب در کنترل آن ، و با توجه به امکان صدور احکام ثانویه در شرایط اضطراری   خواستار باز نگری در دکترین بازدارندگی ایران شدند .

به نظر می رسد شرایط موجود جهانی و اثبات وحشیگریها و جنایات اسرائیل به مراکز بین المللی و  افکار عمومی دنیا زمینه منطقی و مناسبی برای ارتقاء بازدارندگی ایران از سلاح های معمول به سلاح اتمی را فراهم کرده است .
لازم به ذکر است در شرق ایران ، پاکستان و هندوستان برای بازدارندگی  بمب اتم دارند ، در شمال ایران روسیه برای بازدارندگی بمب اتم دارد و در غرب ایران اسرائیل برای تهدید دیگران  بمب اتم دارد و هیچ نظارتی را هم قبول نکرده است . در مقابل ،  ایران بیست سال است با وجود نظارت های حداکثری آژانس و تأیید های مکرر  صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای اش و بدون آنکه  بمب اتم داشته باشد ، حد اکثر مجازات های بمب اتم  از قبیل سنگین ترین تحریمهای فلج کننده شامل حالش شده  حالا به چه دلیل ایران  نباید برای بازدارندگی بمب اتم داشته باشد ؟ 
ما که هزینه اش را تمام و کمال داده ایم چرا نباید فایده اش را که بازدارندگی و امنیت در برابر اسرائیل است داشته باشیم ؟ 
قطعا اسرائیل هرچه هم خصومت ورزی اش  با ایران  شدید باشد در مورد ایرانی  که بمب اتم دارد ملاحظات  بسیار بیشتری  خواهد داشت  و این یعنی بازدارندگی بیشتر و  امنیت بیشتر برای ایران  .
با وجود همه این استدلال ها ،و اعلان نظر ها که امری ضروری است و افکار عمومی را متوجه اهمیت موضوع می کند ،  همگی در همه شرایط با هر دیدگاهی ،   تسلیم سیاست های کلان بازدارندگی که از سوی رهبر عزیز و حکیم  اتخاذ می شود هستیم .