دلیل تشدید حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری چیست؟

  4030722089

یکی از تحلیلگران عرب با اشاره به افزایش حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری آن را در راستای طرح توسعه طلبانه و پیشدستانه این رژیم در صورت جنگ گسترده دانست.

به گزارش ایرنا، «محمد القیق» تحلیلگر امور سیاسی به خبرگزاری شهاب گفت: افزایش حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری در چارچوب طرح کامل توسعه طلبی اسرائیل و برپایی «دولت شهرک نشینان» در کرانه باختری اشغالی است.

وی افزود: شهرک نشینان در کرانه باختری بازوی اشغالگران اسرائیلی برای اقدامات و یورش ها علیه فلسطینیان و تعدی به اموال آنها هستند. شهرک نشین طرح منظم اسرائیلی است. فقط «پسران تپه ها» (افراطی ها) و گارد داخلی «بن گویر» نیستند بلکه هزاران شهرک نشین مسلح در سراسر کرانه باختری حضور دارند.

این تحلیلگر بیان کرد: اشغالگران اسرائیلی در راستای فعال کردن نقش شهرک نشینان در کرانه باختری به دو دلیل حرکت می کنند؛ نخست اینکه کرانه باختری را «دولت شهرک نشینان» می دانند و این به شهرک نشینان بهانه برای انجام اقدامات بی حد و حصر علیه فلسطینیان می دهد. دوم اینکه اشغالگران به دنبال این هستند که هر شهرک در کرانه باختری را منطقه احاطه شده با تانک قرار دهند. استقرار تجهیزات زرهی در شهرک های کرانه باختری نیز گواه این مدعاست.

القیق گفت: آنها به دنبال اقدام پیشدستانه در صورت جنگ گسترده در منطقه هستند؛ تا صورتی که ارتباط میان فرماندهی ارتش و تل آویو و کرانه باختری قطع شد این شهرک نشینان بازدارندگی انجام دهند. استقرار تجهیزات زرهی در شهرک های کرانه باختری اقدامی پیشدستانه به منظور ممانعت از حمله ساکنان روستاها و فلسطینیان به این شهرک نشینان صهیونیست و این حداکثر اقدامات مربوط به سناریوهای احتمالی جنگ گسترده است.

این تحلیلگر بیان کرد: اشغالگران به دنبال ایجاد رعب و وحشت در میان فلسطینیان با این اقدامات و حملات هستند تا مبادا آنها کاری علیه شهرک های صهیونیست نشین انجام دهند.

وی درباره نقش تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: کاری از این تشکیلات بر نمی آید زیرا اسرائیل به آنها به عنوان ابزار امنیتی می نگرند. این تشکیلات ناتوان است.