رصدخانه ملي ايران

محمدکاظم انبارلویی،   4030722142
رصدخانه ملي ايران

1- توفيقي بود به همراه جمعي از اصحاب رسانه از رصدخانه ملي ايران در 3600 متري ارتفاعات اطراف كاشان بازديد كنم.
اراده‌اي پولادين پشت احداث اين رسانه بوده كه جمعي از مهندسان را در آن ارتفاع به خلق يك سازه شگفت‌انگيز بكشاند.
نظام دانايي كشور در علوم بنيادي ، مهندسي و فني، همتي ستودني از خود در قله 3600 متري گرگش دومين قله مرتفع رشته كوه كركس نشان دادند ، تا گنبد تلسكوپ و سازه آن را بر آن سوار كنند. سازه گنبد 250 تن است تا بتواند سازه 100 تني تلسكوپ را آن هم با چرخش 360 درجه در خود جاي دهد.
اين سازه عظيم ، ايران را در رديف 9 كشور جهان براي رصد ستارگان و كهكشان‌هاي بيكران قرار داد.
علماي نجوم كشور و دانشمندان جوان اين رشته مي‌توانند براي رصد كهكشان‌ها در فاصله 7 ميليارد سال نوري از زمین به اين پايگاه علمي بيايند ضمن اين‌كه مشتاقان علم نجوم در جهان تمايل خود را براي رصد و استفاده از اين پايگاه اعلام كرده‌اند.
ايران عزيز در جايگاه تمدني خود علماي بزرگي چون ابن هيثم، ابوريحان بيروني ،خيام نيشابوري ، خواجه نصيرالدين طوسي و غياث‌الدين جمشيد كاشاني به دنياي علم نجوم تقديم كرده است.
اكنون دانشمندان جوان اين رشته با بهره‌گيري از سازه رصدخانه ملي ايران با آخرين استانداردهاي علمي جهان مي‌توانند به تماشاي ستارگان و كهكشان‌هاي جهان بنشينند.
كاركرد رصدخانه سه كار مهم است.
دانشمندان ما در گستره و فاصله 7 ميليارد سال نوري از زمين «نور» ، «ارتعاش» و «حرارت» اجرام و ستارگان آسماني را مي‌توانند رصد كنند.
2- آن اراده‌اي كه در غوغاي «تحريم»، «تهديد» و «تحقير» ايرانيان چنين سازه عظيم را طراحي و عملياتي كرده است، در حوزه «امنيت ملي» پس از 8 سال دفاع مقدس به رصد دشمنان بالقوه و بالفعل پرداخت ونهاد علم در دانشگاه و حوزه را براي دفاع از ايران عزيز و نظام مقدس جمهوري اسلامي كشاند.
شهيد طهراني مقدم زير موشك‌باران صداميان، پايه‌گذار نهادهاي نيرومند دفاعي در «هوا» ، «زمين»، «دريا» ، «اعماق زمين» و «اعماق دريا» شدند كه شگفتي‌هاي سازه‌هاي دفاعي آن را در يمن، سوريه، عراق، غزه و لبنان در مقابله با متجاوزان آمريكايي و ارتش تروريستي صهيونيسم در غرب آسيا را شاهديم، اين‌كه رهبر عزيز ما در نماز جمعه و مردم قهرمان ما پشت سر رهبري در برابر تهديدهاي دشمن قدرت‌نمايي مي‌كنند.
اين‌كه رئيس‌جمهور عزيز ما در سفر به قطر و آسياي ميانه و رئيس‌مجلس ما در سفر به لبنان و در ويرانه‌هاي بمباران شده ضاحيه حضور مي‌يابد و وزير خارجه ما در سفر به لبنان و كشورهاي منطقه ، ديپلماسي را با قدرت ميدان تنظيم مي‌كند حاصل رصد هوشمندانه دشمن و خلق آمادگي‌هاي شگرف در دفاع از اسلام و ايران و مسلمانان مظلوم منطقه است.
3- رژيم صهيونيستي و ژنرال‌هاي شكست‌خورده سنتكام در سرزمين‌هاي اشغالي مدام ملت ما را تهديد مي‌كنند. آنها نيك مي‌دانند ذخاير دفاعي ما همين‌ها كه در عمليات صادق 1و2 و ضربه جانكاه در عين‌الاسد و نيز رصد و هدف قراردادن ريز پرنده و درشت پرنده‌هاي دشمن رو كرديم نيست.
ما در نبرد با ناقضين حقوق بشر، جنايتكاران جنگي در غزه و لبنان و عناصري كه دست به نسل‌كشي زدند ترديد نداريم آماده پرداخت هر هزينه‌اي هستيم.
ارتش چند مليتي مقاومت در منطقه به همراه ارتش و سپاه ايرانيان با كوچكترين تعرضي، درسي به دشمن با سلاح‌هاي جديد خواهند داد تا در تاريخ ايران وجهان بماند.
رصد دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي ما فهرستي از جانيان صهيونيستي غير از مقامات سياسي در دست دارد كه حتي تعداد پرواز و نام خلبانان اف 35 و اف 16 كه در بمباران وحشيانه و قتل‌عام‌هاي فجيع با بمب‌هاي چند تني را هم دربرمي‌گيرد.
4- نظام سياسي جمهوري اسلامي هيچ‌گاه در 45 سال اخير اينقدر محكم، يكدست و يك صدا در برابر دشمن نبوده است.
در ايران يك دولت نيرومند با پشتيباني مردم و رهبري مستقر است، يك مجلس قوي كه مثل كوه پشتيبان دولت است.
هيچ قدرتي در منطقه و جهان نمي‌تواند اين استقرار را به هم بزند.
45 سال توطئه و شرارت هيچ دستاوردي جز فروپاشي قدرت آنها در منطقه نداشته است. همه تحولات در رصد رهبري، دولت و ملت ما ديده شده است.