واکنش آمریکا به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در غزه

  4030726009 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت که گزارش‌های منتشر شده در نیویورک تایمز مبنی بر استفاده رژیم اشغالگر قدس از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی در غزه بسیار نگران کننده است.

واکنش آمریکا به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در غزه

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال اشاره‌ای به مجازات‌های احتمالی علیه رژیم صهیونیستی نکرد. او گفت: اگر حقایق ارائه شده در آن گزارش درست باشد، این روش کاملا غیرقابل قبول است.

میلر ادامه داد: «من می‌دانم آنها (ارتش اسرائیل) اعلام کرده‌اند که در حال بررسی ادعاهای موجود در آن گزارش هستند. این اقدام مناسبی است.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین، گفت: ما از دلایل اقدام نیروهای اسرائیلی در منفجر کردن یک روستا به صورت کامل در جنوب لبنان مطلع نیستیم.

وی بار دیگر با تکرار حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی با بیان این ادعا که اسرائیل حق هدف‌ قرار دادن حزب الله و زیرساخت‌های آن را دارد، افزود: (رژیم) اسرائیل باید از آسیب رساندن به دارایی‌های غیرنظامیان خودداری کند.

میلر در ادامه با بیان اینکه آمریکا با رژیم صهیونیستی در مورد حمله‌ به روستایی در لبنان در ارتباط است، مدعی شد: نمی‌خواهیم روستاها و خانه‌های غیرنظامیان تخریب شوند. ما به درخواست از اسرائیل برای کاهش حملات هوایی به بیروت ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد: اسرائیل پس از فشارهای آمریکا، تدابیری را برای تسهیل در ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه اتخاذ کرده است.

این مقام آمریکایی گفت که ما بر این موضوع نظارت می‌کنیم تا این اقدامات منجر به نتایجی شود.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

این رژیم پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان و نیروهای حافظ صلح‌ سازمان ملل آغاز کرده که با محکومیت جهانی مواجه شده است.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

اقدامات تجاوزکارانه و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و به تازگی در لبنان، منطقه غرب آسیا را به شدت دچار تنش کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرده است.