کاهش محسوس دما در اواسط هفته آینده در کشور  

  4030726019

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در اواسط هفته آینده در کشور خبر داد.

کاهش محسوس دما در اواسط هفته آینده در کشور  

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۲۶ مهر) در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر و رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می شود.

او ادامه داد: جمعه و شنبه (۲۷ و ۲۸ مهر) با آغاز شمالی شدن جریان هوا روی دریای خزر همراه با کاهش دما در غرب سواحل دریای خزر بارش رخ می‌دهد؛ همچنین در برخی مناطق شمال غرب رگبار باران و وزش باد ادامه خواهد داشت. یکشنبه (۲۹ مهر) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: دوشنبه (۳۰ مهر) علاوه بر این مناطق در برخی نقاط از دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش رخ خواهد داد.

او ادامه داد: از جمعه تا یکشنبه در غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد و موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود. علاوه بر این گرد و خاک می‌تواند از کشور عراق از نوار غربی به کشور نفوذ کند.

ضیاییان همچنین گفت: از اواسط هفته آینده کاهش محسوس دمای هوا در شمال، شمال غرب، غرب و جنوب غرب و مناطق مرکزی کشور و به تدریج در شمال شرق رخ خواهد داد و در اواخر هفته در شرق و جنوب شرق کاهش محسوس دما روی می‌دهد و تغییر فصل ملموس خواهد شد. پنجشنبه غرب دریای خزر مواج می‌شود و طی روزهای جمعه تا یکشنبه دریای خزر و تمامی سواحل شمالی مواج و متلاطم می‌گردد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ مهر) صاف تا کمی ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید و افزایش ابر با حداقل و حداکثر دمای ۱۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۸ مهر) کمی ابری تا قسمتی ابری، وزش باد و گاهی وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۱۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۱- و صفر درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۸ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ ترین و گرم ‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.