زلنسکی: ۱۰ هزار نظامی کره شمالی به ارتش روسیه ملحق می‌شوند!

  4030727015

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که هزاران نظامی کره شمالی در تدارک پیوستن به ارتش روسیه و نبرد علیه اوکراین هستند.

زلنسکی: ۱۰ هزار نظامی کره شمالی به ارتش روسیه ملحق می‌شوند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که دولت اوکراین اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ۱۰ هزار سرباز کره شمالی در حال آماده‌شدن برای پیوستن به نیروهای ارتش روسیه و نبرد علیه ارتش اوکراین هستند.

زلنسکی این ادعا را در نشست مطبوعاتی مشترک با «مارک روته» دبیر کل جدید ناتو بیان کرد و آن را «اولین گام به سوی جنگ جهانی» توصیف کر.

به گفته زلنسکی نیروهای کره شمالی که قرار است به ارتش روسیه ملحق شوند شامل نیروهای پیاده‌نظام، نیروهای زمینی و «سایر پرسنل فنی« هستند.

رئیس جمهور اوکراین اواخر مهرماه نیز مدعی شد که کره شمالی نه تنها به روسیه تسلیحات می‌دهد بلکه با اعزام نیرو به این کشور در جنگ علیه کی‌یف کمک می‌کند.

رئیس جمهور اوکراین در نطقی شبانه مدعی شد: شاهد افزایش اتحاد روسیه و رژیم‌هایی همچون کره شمالی هستیم و این همکاری دیگر به انتقال تسلیحات محدود نیست بلکه عملاً درباره اعزام نفر (نیرو) از کره شمالی و اضافه شدن آنها به نیروهای ارتش اشغالگر حرف می‌زنیم!

به گفته وی، با توجه به تعمیق روابط روسیه با متحدانش، اوکراین و حامیانش باید واکنش خود را توسعه داده و متحول کنند. وی همچنین بر درخواستش برای افزایش حمایت نظامی از کی‌یف برای آنچه جلوگیری از وقوع جنگی بزرگ‌تر خوانده است، تاکید کرد.

وی افزود: خط مقدم به حمایت بیشتری نیاز دارد. وقتی درباره تأمین تسلیحات دوربرد و قابلیت‌های تعیین‌کننده برای نیروهای‌مان حرف می‌زنیم، صرفاً منظور فهرستی از تجهیزات نظامی نیست. موضوع افزایش فشار بر دشمن است؛ فشاری که از مدیریت آن از عهده روسیه خارج باشد و مساله حتی جلوگیری از جنگی بزرگ‌تر است!

درخواست‌ها و تلاش‌های مذبوحانه زلنسکی از متحدانش برای صدور مجوز استفاده از موشک‌های دوربرد غربی برای حمله به عمق خاک روسیه و کاهش ظرفیت این کشور برای تداوم جنگ، تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

با این حال، وی با اشاره به ادامه تلاش برای گرفتن چراغ سبز، اضافه کرد: صلح حقیقی تنها از طریق قدرت حاصل خواهد شد و برای دستیابی به چنین قدرت و صلحی واقعی، تمام هفته آینده صرف کار با شرکای‌مان درباره این موضوع خواهد شد.