وقتی پهپادهای حزب الله راه خانه «بی بی» را پیدا می کنند!

گروه جهان الف،   4030728052 ۱۱ نظر، ۴ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

حمله پهپادی صبح امروز حزب‌الله که برای هدف قراردادن نتانیاهو انجام شد،‌ نشان داد که نخست‌وزیر اسرائیل مصونیت نخواهد داشت و راه گریزی هم برای او وجود ندارد زیرا مقاومت عزم خود را برای تسویه‌حساب با نتانیاهو جزم کرده است. 

وقتی پهپادهای حزب الله راه خانه «بی بی» را پیدا می کنند!

به‌ گزارش الف، حزب‌الله لبنان پس از شهادت سیدحسن نصرالله تغییر سیاست داده و بخش دیگری از توانایی‌های نظامی و اطلاعاتی خود را در مواجهه به رژیم‌صهیونیستی به نمایش گذاشته. هدف قرار دادن عمق سرزمین‌های اشغالی و به‌خصوص حیفا و تل‌آویو، حمله پهپادی به محل تجمع افسران و نیروهای ویژه تیپ گولانی و حالا هدف قراردادن خانه بنیامین نتانیاهو همگی حاکی از توان اطلاعاتی و نظامی حزب‌الله و ارتقای سطح نبرد با اسرائیل است که در روزهای اخیر به نمایش گذاشته شد.

از صبح امروز خبری بسیار مهم فضای رسانه‌های جهان را تحت‌الشعاع قرار داد و آن چیزی نبود جز حمله پهپادی به خانه نخست‌وزیر اسرائیل. هر چند با توجه به سیاست رسانه‌ای رژیم که همواره مبتنی بر انکار خسارت‌ها و تلفات وارده است، از ساعات ابتدایی صبح اطلاعات چندانی از این واقعه منتشر نشد اما حضور پرتعداد نیروهای اطلاعاتی و نظامی در محل حادثه نشان می‌داد که واقعه بسیار مهمی رخ داده و انکار ابعاد این حمله امکان‌پذیر نبود. 

تایید حمله پهپادی به خانه نتانیاهو

از ابتدای صبح و با وقوع انفجاری مهیب در «قیساریا» که در جنوب حیفا قرار دارد، برخی رسانه‌های عبری‌زبان بدون گفتن نقطه هدف قرارگرفته از انفجار یک پهپاد در این شهر خبر دادند و بسیاری آن را واقعه‌ای مشابه حملات روزانه حزب‌الله به عمق سرزمین‌های اشغالی تلقی کردند اما گذر زمان نشان داد که نقطه‌ای بسیار مهم توسط حزب‌الله هدف قرار گرفته است. 

دقایقی بعد از وقوع حادثه، شبکه العربی قطر به نقل از منابع خود مدعی شد که محل اصابت پهپاد، خانه بنیامین نتانیاهو بوده است. ابعاد بزرگ این واقعه به‌قدری بود که سرپوش‌گذاشتن و انکار آن امکان‌پذیر نبود و سرانجام شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم‌صهیونیستی به‌نقل از دفتر نخست‌وزیر رژیم، حمله پهپادی به محل اقامت نتانیاهو را تایید و اعلام کرد که در زمان حمله نخست‌وزیر اسرائیل و همسرش در این مکان حضور نداشته‌اند. 

همچنین سایت عبری زبان «واللا» عنوان کرد: «پهپادی که به منزل نتانیاهو اصابت کرد و منفجر شد تمام مدت توسط بالگردهای نظامی اسرائیل رصد می‌شد اما با این حال این حمله صورت گرفت.»

در این رابطه، شبکه عبری زبان «کان» در واکنش به حمله پهپادی صبح امروز گزارش داد: «حزب‌الله روش خود را از طریق به پرواز درآوردن چندین پهپاد به صورت همزمان تغییر داده و همین مسئله باعث می‌شود کار برای سیستم‌های رهگیری سخت شود.

این شبکه عبری زبان عنوان کرد: «حزب‌الله سطح عملیات خود را یک درجه افزایش داده و آنچه که امروز صبح شاهدش بودیم یک واقعه به شدت دراماتیک محسوب می‌شود.»

 راه گریزی برای «بی‌بی» وجود ندارد

هر چند باید در انتظار مشخص‌شدن ابعاد این حمله ماند اما فارغ از آنکه نتانیاهو هنگام حمله پهپادی در محل اقامت خود بوده یا نبوده، نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است مصون‌نماندن او از تبعات جنایاتی است که طی یک‌سال گذشته در غزه و لبنان رقم زده. حزب‌الله نشان داد که هم به‌لحاظ اطلاعاتی قابلیت‌های ویژه‌ای دارد و هم از نظر نظامی توانایی حمله به نقاطی را دارد که برای اسرائیلی‌ها غیرقابل تصور بود.

حمله پهپادی صبح امروز که برای هدف قراردادن نتانیاهو انجام شد،‌ نشان داد که نخست‌وزیر اسرائیل مصونیت نخواهد داشت و راه گریزی هم برای او وجود ندارد زیرا مقاومت عزم خود را برای تسویه‌حساب با نتانیاهو جزم کرده است.