معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی

  4030729145

کیفیت خوب، قیمت مناسب و التزام عملی به پاسخگویی به مشتریان به روشنی اثبات می‌کند که شیائومی نه تنها یک محصول قابل رقابت با کمپانی‌های مطرح تولیدکننده محصولات دیجیتالی است، بلکه یک کالای محبوب و دوست‌داشتنی در بین مشتریان و خریداران در سراسر دنیا به حساب می‌آید.

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی

 تردیدی نیست که شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین میان‌رده‌های پرفروش در سراسر دنیاست که در بسیاری از رقابت‌ها بی‌رقیب یکه‌تازی می‌کند.
جای هیچ تردیدی نیست که شیائومی برند برتر سال‌های پس از ۲۰۲۰ میلادی نه‌تنها در چین و آسیا بلکه در اروپا و حتی آمریکا است. این چیزی است که مدیران و سهامداران شیائومی، به کمتر از آن قانع نخواهند بود.
شیائومی با توجه به گستردگی محصولات شیائومی و همچنین ارزش بالایی که این کالاها دارند و بر اساس ارائه خدمات بهینه‌تر، صرفاً و اختصاصی برای عرضه محصولات شیائومی افتتاح شده است این مسئله خود می‌تواند دلیلی بر اهمیت ماندگاری ثبات و آینده درخشان شیائومی باشد.

 

گوشی شیائومی ساخت کجاست؟

شرکت شیائومی از سال 2010 با هدف ساخت گوشی‌های هوشمند باکیفیت و ارزان و محصولات دیگر شروع به کار کرد. گوشی‌های شیائومی ساخت کشور چین که مقر آن در پکن است که این برند توسط بیست و سومین مرد ثروتمند چین به نام لی جون و ۶  نفر دیگر تاسیس شده است.

شیائومی برخلاف دیگر تولیدکنندگان چینی، توجه خاصی به بخش نرم‌افزار دارد و مدام در حال بروزرسانی نرم‌افزار محصولات خود است. در واقع شیائومی پس از فروش محصول نیز مخاطب خود را تنها نمی‌گذارد درست مانند شرکت‌های مطرح تولید کننده موبایل. به این ترتیب این کمپانی امکانات مشابه تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌هوشمند را در اختیار مشتری قرار می‌دهد با این تفاوت که قیمت محصول نهایی آن به مراتب پایین‌تر از دیگران است. شاید این مهم‌ترین دلیل محبوبیت شیائومی و موفقیت آن باشد.

نخستین گوشی شیائومی تقریبا به صورت همزمان با آیفون s4 وارد بازار شد و توانست فروش زیادی را به خود نسبت دهد. دلیل موفقیت بزرگ برند شیائومی را می‌توان استراتژی فروش هوشمندانه آن دانست.

 

لوگوی شیائومی چه معنایی دارد؟

لوگوی شیائومی اگر به صورت دقیق به آن نگاه کنیم مفهوم جالبی دارد. لوگو اگر برعکس شود شبیه به یکی از عبارت‌های چینی است که معنی آن قلب است. همچنین حروف به کار رفته در این لوگو عبارت “mi” که مخفف عبارت mobile internet است.

 

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون تومان

ردمی نوت 12S

ردمی نوت 12S شیائومی از پردازنده‌ی Helio G96 بهره می‌برد که امکان دارد حتی نسبت‌به برخی گوشی‌های ارزان‌تر، عملکردی ضعیف‌تر از خود نشان دهد اما تمرکز سازنده در این گوشی صرفا روی عملکرد پردازشی معطوف نبوده تا از دیگر جنبه‌ها غافل شود.

مواردی چون نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی که اندازه کاملا استانداردی محسوب می‌شود، پنل OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح FHD، اسپیکرهای استریو، وزن ۱۷۶ گرمی و باتری حجیم، این گوشی را در مجموع به انتخاب معقولی تبدیل می‌کنند.

دوربین اصلی گوشی شیائومی از سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که دوربین‌های اولتراواید و ماکرو نیز آن را همراهی می‌کنند. شاید در مکان‌های با نور کم نتوان انتظار زیادی از عکاسی با گوشی اقتصادی ردمی داشت؛ اما در شرایط نوری مناسب و به‌لطف سنسور بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسلی، ردمی نوت 12S عکس‌های بهتری نسبت به مدل‌های هم‌قیمت رقیب می‌گیرد و به‌خصوص در نشان دادن جزییات خوب عمل می‌کند. با دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز می‌توان عکس‌های سلفی قابل قبولی ثبت کرد.

ردمی نوت ۱۲ اس برای کاربرانی که به‌دنبال گوشی خوش‌دست و خوش‌ساختی هستند و تحمل وزن زیاد گوشی را ندارند، گزینه خوبی خواهد بود. این گوشی با یک باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی همراه شده که با آداپتور ۳۳ وات شارژ می‌شود و به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۱۳ را اجرا می‌کند.

گفتنی است که ترکیب ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم در محدوده‌ قیمتی‌ای که میان‌رده‌ ردمی به‌فروش می‌رسد، چیزی نیست که در سایر مدل‌های رقیب به‌آسانی پیدا شود؛ از این رو ردمی 12S ارزش خرید بیشتری نسبت به مدل‌های هم‌قیمت دارد.

ردمی نوت 12S

 

ردمی نوت 13 شیائومی 4G

ردمی نوت ۱۳ شیائومی در انواع نسخه‌های مختلف به‌فروش می‌رسد و ارزان‌ترین عضو ردمی نوت ۱۳ یعنی نسخه‌ی 4G آن از تراشه‌ی Snapdragon 685 قدرت می‌گیرد که در پردازش‌های CPU-محور عملکرد قابل قبولی داشته اما در زمینه‌ی گرافیک ضعیف عمل می‌کند و چندان نمی‌توان برای بازی، این گوشی را دستگاه مناسبی دانست. از نظر کیفیت و طراحی اما با دستگاه خوش‌ساختی طرف هستیم که حاشیه‌های کمی در اطراف نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی‌اش دارد.

ردمی نوت ۱۳ از فریم تخت و قاب پلاستیکی با طرح شیشه‌مانند برای پوشش بدنه استفاده می‌کند و طراحی مستطیل‌گونه‌ای داشته که مطابقت بیشتری با سلیقه‌ی اکثر کاربران دارد. دوربین اصلی عکس‌هایی با وضوح ۱۰۸ مگاپیکسل ثبت می‌کند که در روشنایی روز پرجزئیات و راضی‌کننده به‌نظر می‌رسند، اما در تاریکی تعریفی ندارند.

میان‌رده شیائومی درحالی‌ به نسخه‌ی ۱۳ اندروید مجهز شده که سه‌ماه بعد از انتشار اندروید ۱۴ به‌بازار عرضه‌شد و از نظر دریافت به‌روزرسانی‌ها مزیت خاصی نسبت‌به نسل قبل خود ندارد. اسپیکرهای استریو و حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر از دیگر امکانات این گوشی به‌حساب می‌آیند و مانند اکثر گوشی‌های شیائومی باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی با آداپتور ۳۳ وات شارژ می‌شود.

ردمی نوت 13 شیائومی 4G

 

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان

ردمی نوت 13 پرو شیائومی 4G

ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی 4G از نظر طراحی ظاهری، سازگاری بیشتری با سلیقه و انتظارات تعداد کثیری از کاربران دارد چراکه از یک نمایشگر بزرگ ۶٫۶۷ اینچی با حاشیه‌های بسیار اندک بهره می‌برد و همچنین خوش‌ساخت‌تر و باکیفیت‌تر از رقبایش به‌نظر می‌رسد.

این گوشی که دقیقاً همان پوکو M6 پرو اما با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی محسوب می‌شود، از تراشه Helio G99 Ultra قدرت می‌گیرد که اندکی بهبودیافته‌تر از Helio G99 عمل می‌کند. ضمناً از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد. اما در بخش نرم‌افزار درحالی‌که می‌توانست به نسخه‌ی ۱۴ سیستم‌عامل اندروید به‌صورت پیش‌فرض مجهز باشد، یک نسخه قدیمی‌تر با رابط کاربری MIUI را اجرا می‌کند.

همزاد گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 4G از شارژ سریع ۶۷ واتی با استفاده از آداپتور درون جعبه بهره‌مند است و می‌تواند در ۴۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ شود. نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از دیگر مشخصات این میان‌رده شیائومی هستند.

ردمی نوت 13 پرو شیائومی 4G

 

بهترین گوشی شیائومی تا ۲۰ میلیون تومان

پوکو ایکس ۶

پوکو ایکس ۶ پرو از تراشه‌ی فوق‌العاده قدرتمند Dimensity 8300 Ultra مدیاتک بهره می‌برد. این تراشه از هرنظر، چه در کاربری روزمره و چه در پردازش‌های سنگین و بازی، عملکرد خیره‌کننده و کم‌نقصی در حد گوشی‌های پرچمدار به‌نمایش می‌گذارد. روان‌بودن و بهینگی را به‌وضوح می‌توان در هنگام استفاده از گوشی مشاهده کرد و به‌جرات می‌توان گفت که این گوشی در هیچ‌یک از سناریو‌های چندوظیفگی و جابجاشدن سریع بین اپ‌ها و منوها (با وجود رابط کاربری سنگین HyperOS) کم نمی‌آورد.

استفاده از سریع‌ترین تراشه فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 نیز دیگر جای هیچ شک و شبهه‌ای را در مورد سخت‌افزار این گوشی باقی نمی‌گذارد و خاطر خوره‌های بازی را آسوده می‌کند تا در نهایت بتوانیم عنوان قدرتمندترین میان‌رده بازار و بهترین گوشی گیمینگ اقتصادی را به پوکو X6 پرو نسبت دهیم. این گوشی نمایشگر باکیفیتی هم دارد که با وضوح بالاتر ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل، ۶۸ میلیارد رنگ را به‌تصویر می‌کشد و بیش‌از ۹۰ درصد از پنل جلو را به‌خود اختصاص داده تا تجربه‌ی بصری تحت‌الشعاع حاشیه‌های مزاحم قرار نگیرد.

بدنه‌ این گوشی از آلومینیوم و شیشه نیست ولی به‌لطف طراحی اصولی، حس و حال استفاده از گوشی‌های پریمیوم را منتقل می‌کند. وزن گوشی هم کاملا مناسب است اما در خصوص دوربین طبق معمول نباید به اندازه‌ی سخت‌افزار آن انتظار تصاویر خارق‌العاده و باکیفیت را داشته باشیم و حسگر ۶۴ مگاپیکسلی تصاویری معمولی را به‌ثبت می‌رساند.

پوکو X6 پرو اولین عضو از سری پوکو است که با رابط کاربری HyperOS و اندروید ۱۴ عرضه می‌شود و سه نسخه‌ی بعدی اندروید را نیز دریافت می‌کند.

پوکو ایکس ۶

 

بهترین گوشی شیائومی تا ۳۰ میلیون تومان

شیائومی 13T

شیائومی 13T با پیشرفت‌های نسلی قابل توجهی راهی بازار شد. گوشی ارزشمند شیائومی، هم‌اکنون از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب بهره می‌برد و به دوربین تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی دوبرابری مجهز شده است. لنز و مجموعه امکانات دوربین با همکاری لایکا توسعه یافته‌اند و ترکیب دوربین تله‌فوتو با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دستتان را برای عکاسی در شرایط مختلف باز می‌گذارد. کیفیت عکس‌های به‌ثبت رسیده با دوربین‌های ۱۳ تی واقعا خوب است و گوشی شیائومی را در محدوده‌ی قیمتی خودش، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی تبدیل می‌کند. همچنین فیلم‌برداری 4K با ۳۰ فریم‌برثانیه، دیگر ویژگی ارزشمند دوربین گوشی 13T به‌حساب می‌آید.

تراشه‌ قدرتمند Dimensity 8200 Ultra شیائومی ۱۳ تی پایداری و قدرت بسیار خوبی ارائه می‌دهد؛ به‌طوری‌که به‌راحتی می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌های روز را به‌راحتی اجرا کنید، بدون آنکه بدنه‌ی گوشی به‌اندازه‌ی آزاردهنده‌ای داغ شود. این گوشی از نمایشگر 1220p و ۶٫۶۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و روشنایی فوق‌العاده‌ی ۲۶۰۰ نیتی بهره می‌برد؛ نمایشگری که با قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ، به یکی از نقاط قوت اصلی گوشی تبدیل می‌شود و تجربه‌ی بصری کم‌نظیری را برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد.

شیائومی 13T از نظر کیفیت ساخت با توجه به‌قیمت و رقبایش می‌توانست گوشی بهتری باشد، چراکه از فریم پلاستیکی استفاده می‌کند و محافظت نمایشگر هم برعهده پوشش Gorilla Glass 5 است با این‌حال طراحی و کیفیت متریال آن اصلا ناامیدکننده نیست. این گوشی با اندروید ۱۳ راهی بازار شد؛ اما وعده‌ شیائومی برای چهار سال پشتیبانی نرم‌افزاری (تا اندروید ۱۷)، کمک می‌کند تا از این ضعف چشم‌پوشی کنیم.

شیائومی 13T

 

بهترین گوشی شیائومی تا ۴۰ میلیون تومان

پوکو F6 پرو شیائومی

پوکو F6 پرو، بهترین و قدرتمندترین عضو از محصولات پوکو در سال ۲۰۲۴ شناخته می‌شود و اصلا جای تعجب ندارد که تقریبا آن‌را یک‌گوشی پرچمدار به‌حساب آوریم. پرچمداری اقتصادی که از بدنه‌ی شیشه‌ای-آلومینومی استفاده می‌کند و قدرتش را تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 می‌گیرد تا دیگر حرف و حدیثی برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها باقی نماند. البته مواردی چون دوربین معمولی، فقدان گواهی IP68 و شارژ بی‌سیم باعث می‌شود که نسبت‌به گوشی‌های پرچمدار با کاستی‌هایی دست و پنجه نرم‌ کند.

درهر صورت پوکو F6 پرو برای خوره‌های بازی، یکی از ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین محصولات با تراشه‌ی پرچمدار به‌حساب می‌آید و نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED با وضوح 1440p و روشنایی خیره‌کننده‌ ۴۰۰۰ نیت، تکمیل‌کننده‌ی یکی از بهترین تجربه‌های کاربری خواهد بود. این گوشی آداپتور ۱۲۰ واتی نیز در جعبه‌ی خود دارد که می‌تواند در ۲۰ دقیقه گوشی را کامل شارژ کند.

در زمینه‌ی عکاسی نیز، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی پوکو F6 پرو امسال پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای به خود دیده و می‌توان گفت که یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف گوشی‌های پوکو در حال رفع‌شدن است. همچنین به‌لطف حضور تراشه‌ پرچمدار می‌تواند فیلم‌های 8K با نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه بگیرد. این گوشی با اندروید ۱۴ روانه‌ی بازار شده و سه‌نسخه‌ی بعدی اندروید را نیز دریافت می‌کند.

 

شیائومی 13T پرو

شیائومی 13T پرو، دقیقا همان شیائومی 13T است؛ البته فقط در بخش ظاهر، طراحی و کیفیت ساخت. یعنی از متریال بدنه و فریم گرفته تا ابعاد نمایشگر همگی مشترک با شیائومی 13T هستند، فقط وزن دستگاه بسته به این‌که شیشه یا چرم مصنوعی باشد، بین ۷ تا ۱۰ گرم بیشتر از نسخه‌ی استاندارد است.

درون دستگاه شاهد به‌کارگیری یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موبایل یعنی Dimensity 9200 Plus هستیم که کم‌وبیش قدرتی در سطح تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 دراختیارتان می‌گذارد و پایداری عملکرد بسیار خوبی دارد؛ به‌طوری‌که می‌توان بازی‌های سنگینی مانند Genshin Impact را در بالاترین تنظیمات گرافیکی با نرخ پایدار ۵۵ تا ۶۰ فریم‌برثانیه با این گوشی اجرا کرد.

 

بهترین گوشی شیائومی تا ۶۰ میلیون تومان

شیائومی 14

شیائومی ۱۴ با زبان طراحی به‌روز، لبه‌های تخت و ترکیب جادویی فلز و شیشه روانه‌ی بازار شده؛ گوشی طراحی یکپارچه، مستحکم و خوش‌ساختش، گواهی IP68 را نیز دریافت کرده است. نمای جلویی گوشی‌ به‌لطف حاشیه‌های بسیار باریک و حذف‌شدن خمیدگی از لبه‌های نمایشگر، ظاهر مدرنی دارد و وزن ۱۸۸گرمی گوشی به‌نسبت ابعاد ۶٫۳۶ اینچی نمایشگر، معقول به‌نظر می‌رسد؛ اما برآمدگی محسوس دوربین، مقدار از ارگونومی و زیبایی گوشی می‌کاهد.

مجموعه‌ دوربین سه‌گانه‌ی شیائومی ۱۴ در دل جزیره‌ای مربعی‌شکل و مشکی‌رنگ قرار دارد. این مجموعه، دوربین‌های اصلی، تله‌فوتو ۳٫۲برابری و اولتراواید را دربرمی‌گیرد؛ با اینکه هر سه دوربین، ۵۰مگاپیکسلی هستند، فقط ماژول‌های تله‌فوتو و اولتراواید از حسگر یکسانی بهره می‌برند و حسگر دوربین اصلی به‌طرز محسوسی بزرگ‌تر است. دوربین‌های شیائومی ۱۴ چه در روشنایی روز، چه در تاریکی، عکس‌هایی پرجزئیات و چشم‌نواز ثبت می‌کنند و ویدیوهای 4K و 8K (دوربین اصلی) هم بسیار باکیفیت هستند.

شیائومی ۱۴ قدرتمندترین تراشه‌ی حال حاضر میان گوشی‌های اندرویدی را در دل دارد. تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 3 بسیار توانمند ظاهر می‌شود و عملکرد نرم و روانی را به‌نمایش می‌گذارد؛ شیائومی ۱۴ به بهای داغ‌شدن بدنه، عملکرد بسیار پایداری را نیز در پردازش‌های سنگین ارائه می‌دهد. تراشه‌ی قدرتمند شیائومی را رم ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 4.0 با حجم‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت همراهی می‌کنند.

شیائومی ۱۴ از باتری نه‌چندان حجیم ۴۶۱۰ میلی‌آمپرساعتی برای تأمین انرژی موردنیازش استفاده می‌کند و همراه با شارژر سریع ۹۰واتی و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰واتی به‌فروش می‌رسد.

شیائومی 14