دور ایران چه خبر است؟ 

  4030729159 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
دور ایران چه خبر است؟ 

 دکتر علی دارابی در یادداشتی نوشت؛ جو بایدن؛ رئیس جمهور آمریکا گفته است با گروه هفت بر سر تشدید تحریم های ایران به توافق رسیده ایم.

-  اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه مشترکی از مالکیت امارات متحده عربی بر سه جزیره ایرانی سخن گفته اند و برای نخستین بار از واژه «اشغال» استفاده کرده اند. 

- اتحادیه اروپا خطوط هواپیمایی جمهوری اسلامی به سراسر اروپا را ممنوع کرده است. 

- رژیم غاصب، نژاد پرست و آدمکش اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا و متحدان غربی و عربی آنها و سکوت مجامع بین المللی به ترور و آدمکشی ادامه می دهد!
کشتار بیش از ۵۰ هزار زن و کودک و افراد بی پناه غیر نظامی در غزه و شهادت و ترور رهبر جبهه مقاومت، سید حسن نصرالله، یحیی سنوار، شهید نیلفروشان و حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سرویه و ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی گروه حماس و تهدید ترور برخی از شخصیت های سیاسی و رهبران دینی در آینده همه از نقشه های شوم ائتلاف استکبار جهانی، رژیم غاصب و برخی از دولت های مرتجع منطقه علیه ایران عزیز است. 
در این شرایط حساس و خطیر تاریخ «هماهنگی میدان و دیپلماسی» و حمایت قاطع همه از وحدت و کارآمدی این دو «عرصه میدان و عرصه دیپلماسی» بیش از هر زمان دیگری واجب و ضروری است. 

رسانه ها، مطبوعات، نخبگان، گروه های مرجع و همه کسانی که مخاطبانی دارند باید بر  اساس سهم خود در تنویر افکار عمومی و تبیین نقشه های شوم دشمنان به وظیفه خود عمل کنند. 

نیروهای مسلح، نهادهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و نظامی با حفظ هوشیاری، رصد تحرکات دشمنان و آمادگی دفاعی و بازدارنده باید قاطع و مقتدرانه پاسخ هرگونه تجاوز و تعرضی را به صورتی که متجاوزان را پشیمان کند بدهند. 
***
امروز «دولت در خط مقدم اقدام و عمل» است. همه باید به رئیس جمهور منتخب و دولت برای انجام مأموریت، کاهش منازعات، افزایش تعاملات جهانی دست یاری بدهند. 
زمانه ای بس تاریخی و مهم است آن را همه باید درک کنیم.