ده نکته از استقلال - ذوب‌آهن؛ جمعه شب خجالت‌بار برای مدیران و مربیان و بازیکنان آبی!

  4030730050 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
ده نکته از استقلال - ذوب‌آهن؛ جمعه شب خجالت‌بار برای مدیران و مربیان و بازیکنان آبی!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: یک جریان غلط که از مسیر درست خارج شده هر چه‌قدر هم دست و پا بزند باز هم بازگشتش به ریل چیزی شبیه به غیر‌ممکن است. استقلال اسیر آدم‌های اشتباهی شده، تصمیمات غلط آنها آبرو و حیثیت این باشگاه را به حراج گذاشته است. هواداران درست می گویند یک ضلع این مثلث کنار رفته، دو ضلع دیگرش باقدرت مشغول تخریب استقلال هستند. جمعه شب برای مدیران و مربیان سابق و فعلی و بازیکنان استقلال، حسابی خجالت‌بار شد.

دو: گل به‌خودی آبی‌ها از پایان فیفادی شروع شد، نماینده هولدینگ برای اینکه اقتدار پوشالی خود را نشان دهد، کاپیتان استقلال را کنار گذاشت. یک تصمیم اشتباه دیگر برای اثبات دیکتاتوری محض در این باشگاه. تیم بیمار استقلال در غیاب سید حسین حسینی از سه توپی که روی دروازه‌اش آمد سه گل خورد تا خالدآبادی هم خراب شود و بسوزد. وقتی می‌نویسیم آدم‌های اشتباهی تصمیمات اشتباهی می‌گیرند منظور همین کارهاست. حالا در آستانه بازی با النصر، در گل گیر کرده‌اند و به بازگشت سیدحسین حسینی رضایت دادند.

سه: آقای سهراب بختیاری‌زاده! شما بسیار انسان محترم و جنتلمنی هستید، ولی وقتی بهترین بازیکن شما (ماشاریپوف) طی پنج روز دو بازی سنگین برای تیم ملی ازبکستان انجام می‌دهد، کاکوتا را در فیفادی ندارید، سید‌حسین مورد غضب باشگاه است، جلالی و چشمی مصدوم هستند، چرا درخواست لغو بازی با ذوب را ندادید؟ قرار گرفتن در شرایط بازی خیلی خوب است ولی با کدام بازیکن؟ تصمیم غلط جنابعالی سه امتیاز را سوزاند و استقلال را از کورس دور و دورتر کرد. می‌خواستید رزومه جمع کنید؟ باید مثل سپاهان و تراکتور تقاضای لغو بازی را می‌دادید. در آن هلدینگ و باشگاه، مدیر فوتبالی پیدا نمی‌شود ولی شما که خودت استخوان خرد کرده فوتبال هستی! 

چهار: ذوب‌آهن ربیعی مثل همیشه بود. تجمع در زمین خودی و استفاده از ضدحملات برق‌آسا که اشتباهات فردی خط دفاعی استقلال هم مزید بر علت شد تا سه امتیاز به اصفهان برود. طلسم نبردن‌های ربیعی مقابل استقلال در شرایطی شکسته شد که این تیم با کمترین موقعیت بیشترین بهره را برد. نرخ بهره‌وری سه از سه! 

پنج: وقتی بازوبند استقلال به بازیکنی با چهارسال سابقه در این تیم می‌رسد یعنی این تیم از اصالت و شخصیت تیمی فاصله گرفته، یک زمانی در همین استقلال بازیکن با هفت هشت سال حضور در این تیم ، از نظر سابقه نفر چندم بود. خیلی هم دور نیست همین یک دهه پیش. چه بر سر استقلال آوردند؟ هلدینگ و مدیران مورد حمایتش در همه ارکان باشگاه، حال استقلال را هر روز بدتر از دیروزش می‌کنند! 

شش: مجید علیاری، در سه بازی اخیر ذوب مقابل استقلال ستاره زمین بوده و راه دروازه آبی‌ها را بهتر از هر کسی انگار بلد است. چهار گل در سه بازی از مهاجم فرصت طلب ذوب‌آهن. گربه سیاه یعنی مجید علیاری! گربه‌های سیاه با گریزپایی گل‌های مهم برای تیم‌شان می‌زنند.

هفت: برگرداندن تیمی که در بازی قبل، چهار گل از آلومینیوم دریافت کرده و در شرایط بدی روحی و فنی قرار دارد کار بسیار دشواری است، ربیعی در این دو هفته زیر فشار سنگینی قرار داشت ولی توانست از ضعف خط دفاعی استقلال نهایت استفاده را ببرد.آنها همچنان رابین‌هود‌وار مقابل تیم‌های بزرگ امتیاز می‌گیرند ولی مقابل تیم‌های متوسط لیگ حسابی بذل و بخشش دارند. 

هشت: استقلال این فصل شباهت زیادی به تیم فصل دوم منصوریان در لیگ هفدهم دارد. منصوریان هم مثل نکونام در سال اولش نایب‌قهرمان شد و با جذب ستاره‌ها امید زیادی به موفقیت در فصل دوم داشت ، اما آنقدر اسیر اشتباهات فنی و حاشیه‌ای شد که به بدترین شکل ممکن از استقلال کنار رفت، سهراب در نقش میک‌درموت ظاهر شده و حالا پیتسو موسیمانه قرار است شفر لیگ هفدهم شود. آن تیم با جذب مهاجمی مانند تیام در خط حمله متحول شد، مهاجمی که گمشده این فصل استقلال هم هست و احتمالا نیم فصل دوم استقلال برای موسیمانه مهاجم هم بگیرد.

نه: همچنان اعتقاد داریم استقلال از نظر بازیکن در وضعیت خوبی است و با یک شوک مثبت و خرید یک مهاجم خوب می‌تواند دوباره بلند شود. پتانسیل بازیکنان استقلال بسیار بالاست و این وظیفه سرمربی است که بتواند از آنها خوب بازی بگیرد. درباره موسیمانه با اینکه سابقه خوبی دارد از حالا نمی‌شود نظر داد. او در سخت‌ترین و بدترین شرایط زمین سوخته استقلال را تحویل گرفته و حسابی باید آن را شخم بزند. هر چند او نیامده در ایران، منتقدانی هم دارد، اما باید به او فرصت داد. شاید توانست ناجی استقلالی‌ها شود.

ده: استقلال از جمعه شب وارد دوران تازه‌ای شد. دورانی که با یک سرمربی آفریقایی قرار است آغاز شود و استقلال جدیدی را همه ببینند. بیست روز سخت و سنگین با پنج بازی دشوار پیش روی پیتسو قرار دارد. تیمی که کوچک‌ترین شناختی از آن ندارد و باید با آزمون و خطا به بهترین نسخه برسد. اگر سهراب بماند نقش او در انتقال اطلاعات به موسیمانه خیلی کلیدی خواهد بود. به شرطی که موسیمانه هم او را بپذیرد و سهراب بختیاری زاده را تهدید نبیند. موسمیانه هم زرنگ است و بازی استقلال مقابل النصر را نمی‌خواهد روی نیمکت بنشیند. واقعیت این است که فعلا همه چیز مثل یک هندوانه دربسته است.