بیش از ۵۰ درصد تماس‌ها با شماره ۱۱۲ امداد مزاحمان تلفنی هستند

  4030730058

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر با اشاره به این که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۸ هزار مرتبه مزاحمت برای شماره ۱۱۲ هلال احمر ایجاد شده است، گفت: ۵۱ درصد تماس‌ها با شماره ۱۱۲ مزاحمان تلفنی هستند.

بیش از ۵۰ درصد تماس‌ها با شماره ۱۱۲ امداد مزاحمان تلفنی هستند

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر؛ بابک محمودی روز دوشنبه گفت: در ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۳، بیش‌از ۴۰۵ هزار مرتبه با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس گرفته شده است که ۵۱ درصد این تماس‌ها جنبه مزاحمت داشته است.

وی افزود: حدود ۱۲ درصد از تماس ها با شماره ۱۱۲ برای دریافت راهنمایی بوده و فقط حدود ۴ درصد تماس ها منجر به انجام ماموریت و عملیات امدادی شده است.

این مقام مسئول در هلال احمر گفت: سایر تماس ها نیز مربوط به پیگیری گزارش ها و یا تماس های نامرتبط با حوزه تخصصی هلال احمر بوده و در این مدت صرفا یک تماس به صورت نیمه تمام باقی مانده است.

محمودی توضیح داد: شماره ۱۱۲ هلال احمر در تمام ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به هموطنان است و بلافاصله پس از تماس با شماره ۱۱۲، جمعیت هلال احمر نزدیک ترین تیم‌های امدادی را پایش کرده و به محل حادثه اعزام می‌کند.

وی تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا شماره تماس ۱۱۲ را مشغول نکرده تا حادثه دیدگان بتوانند به راحتی با اپراتور هلال احمر ارتباط برقرار کنند.