عراقچی: خواهان جنگ نیستیم ولی برای جنگ آماده‌ایم

  4030801040 ۰ نظر، ۴ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه کشورمان که در جریان سفر منطقه‌ای در کویت به سر می‌برد گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ در منطقه نیست ولی برای جنگ آماده است.

عراقچی: خواهان جنگ نیستیم ولی برای جنگ آماده‌ایم

به گزارش  ایرنا، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز سه شنبه (اول آبان‌ماه) در کنفرانس مطبوعاتی در کویت یازدهمین مقصد سفرهای منطقه ای خود، عنوان داشت: کشورهای منطقه این توانایی را دارند که از طریق تلاش های مشترک، جلوی یک فاجعه در منطقه را بگیرند.

وی افزود: در گفت‌وگوهایی که من در کشورهای منطقه و در کویت به عنوان یازدهمین مقصد سفرهای اخیر داشته و دارم، فکر می کنم تفاهم و درک مشترکی برای جلوگیری از تنش وجود دارد.

وزیر امورخارجه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ در منطقه نیست اگرچه برای جنگ آماده ایم، ما تمام تلاش خود برای کاهش تنش را به کار گرفته ایم، ولی برای هر سناریویی هم آمادگی و هم قدرت مقابله داریم.

عراقچی همچنین تصریح کرد: حمله موشکی ایران به تاسیسات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی یک حرکت دفاعی و پاسخی به حملات این رژیم بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: پیام ما کاملا شفاف و روشن است، رژیم صهیونیستی دنبال گسترش جنگ در منطقه است و ما باید جلوی این فاجعه را بگیریم.

وی افزود: وضعیت در غزه و لبنان بحرانی است و باید حملات اسرائیل متوقف شود.

وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد: سیاست حسن همسایگی در دولت جدید ایران ادامه پیدا می کند. این پیامی است که به همه کشورهای منطقه داده ام و امروز هم در کویت بیشتر درباره آن صحبت می کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: تمام همسایگان به ما اطمینان دادند که اجازه نمیدهند از خاک و فضای آنان علیه ایران استفاده شود. این انتظاری است که از همه کشورهای دوست و همسایه می رود و این را نشانه ای از دوستی می دانیم.

عراقچی تصریح کرد: ما از نزدیک تحرکات پایکاه های آمریکا را رصد  کرده و مراقب تمام حرکات و پرواز های آنان هستیم و اطلاعاتی که در خصوص پایگاه‌های امریکا در کویت داریم را به مسئولین کویتی منتقل خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: ما به دنبال توقف جنگ به صورت جامع در کل منطقه هستیم هم در غزه و لبنان هستیم ولی ممکن است مسیرهای مختلفی وجود داشته باشد و ما همه مسیرها را دنبال می کنیم و با کشورهایی که در این خصوص فعال هستند در ارتباط هستیم.

عراقچی افزود: نماینده ویژه من در بیروت مستقر است و با همه طرفین در بیروت دیدار های روزمره دارد البته تصمیم گیری در خصوص آتش بس توسط خود فلسطینیان و لبنانی ها صورت میگیرد و ما فقط سعی بر کمک و حمایت داریم

ادامه دارد...

 
به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه بعدازظهر بامداد سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ در صدر هیاتی و در ادامه رایزنی‌ها و دیدارهای منطقه‌ای خود وارد کویت شد.

وی پیش‌تر دوشنبه شب ۳۰ مهر ۱۴۰۳ در سفر به منامه با پادشاه و وزیر امور خارجه بحرین دیدار و گفت وگو کرد.