افزایش تعداد اپراتورهای میزبان بسته‌های رومینگ دور دنیای همراه اول

  4030802093

همراه اول با هدف ارتقای تجربه مشترکان از سفر به کشورهای خارجی، امکان استفاده از بسته‌های «مکالمه رومینگ دور دنیا» در ۸۲ اپراتور بین‌المللی از ۵۴ کشور دنیا و همچنین «اینترنت رومینگ دور دنیا» در ۱۱۴ اپراتور از ۷۵ کشور را فراهم آورد.

افزایش تعداد اپراتورهای میزبان بسته‌های رومینگ دور دنیای همراه اول

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سفر به کشورهای مختلف همیشه با دغدغه های ارتباطی همراه بوده است، اما همراه اول همواره سعی داشته تا با ارائه طرح های ویژه، این مشکلات را به حداقل برساند.

سرویس رومینگ بین الملل همراه اول به کاربران امکان می دهد تا در سفرهای خارجی خود بدون نیاز به تعویض سیمکارت، از اینترنت، مکالمه و پیامک بهره مند شوند؛ این سرویس در سفر به 112 کشور و از طریق 207 اپراتور تلفن همراه قابل استفاده است.

*امکان سفر از کشوری به کشور دیگر با بسته‌های ویژه رومینگ دور دنیا
اما یکی از طرح ها و امکانات ویژه ای که اپراتور اول تلفن همراه کشور برای مشترکان ارتباطی خود تدارک دیده، بسته های «رومینگ دور دنیا» است. 

این بسته ها که در دو نوع «مکالمه» و «اینترنت» طراحی شده اند، به کاربران اجازه می دهند حتی با تغییر کشور و جابجایی از یک مقصد خارجی به مقصدی دیگر، همچنان بتوانند از بسته رومینگ شان استفاده کنند.

همراه اول برای ارتقای گستره خدماتی نوین و تجربه مشترکان از خدمات رومینگ بین الملل خود، از ابتدای سال 1403 تاکنون، تعداد اپراتورهای طرف قرارداد بسته «مکالمه دور دنیا» را از 32 به 82 اپراتور در 54 کشور رسانده است.

همچنین از ابتدای سال 1403 قراردادهای بین المللی جدید با ارائه تخفیف های ویژه در زمینه ارائه سرویس نسل های چهارم (LTE) و پنجم (5G) منعقد کرده است تا کاربران در سفرهای خارجی خود با افت کیفیت سرویس مواجه نشوند و تجربه ای مبتنی بر آخرین نسل های فناوری را ثبت کنند. 

*قراردادهای 5G همراه اول با اپراتورهای بین‌المللی
به این ترتیب تعداد قراردادهای 5G همراه اول با اپراتورهای خارجی به 28 کشور رسیده که شامل ارمنستان، اتریش، بحرین، بلژیک، کرواسی، استونی، فنلاند، یونان، هنگ کنگ، کویت، لیختنشتاین، هلند، عمان، فیلیپین، لهستان، پرتغال، قطر، عربستان سعودی، اسلوونی، سوئد، امارات، ازبکستان، دانمارک، لوکزامبورگ، تایلند، ایسلند، جزایر فارو و هایتی می شود.

تمامی مشترکان همراه اول برای خرید و فعالسازی بسته های رومینگ دور دنیا می توانند با شماره‌گیری «ستاره 10 ستاره 40 مربع» اقدام کنند.

*اسامی کشورهای میزبان رومینگ مکالمه دور دنیا
براساس اعلام همراه اول 54 کشور طرف قرارداد بسته های رومینگ مکالمه دور دنیا شامل اتریش، ارمنستان، ازبکستان، اسپانیا، استونی، اسلواکی، اسلوونی، افغانستان، امارات، ایرلند، ایسلند، آذربایجان، آلمان، بحرین، بلاروس، بلژیک، بنگلادش، پاکستان، پرتغال، تایلند، ترکیه، جرسی انگلستان، چک، چین، دانمارک، روسیه، ژاپن، سوریه، سوییس، سوئد، عراق، عربستان، عمان، فرانسه، فنلاند، قبرس، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کره جنوبی، کرواسی، کویت، گرجستان، لبنان، لهستان، لوگزامبورگ، لیختن اشتاین، مالت، مونته نگرو، نیجریه، هلند، هند، هنگ کنگ و یونان» می شود. 

مشترکان می توانند با رجوع به سایت همراه اول، در قسمت مربوط به رومینگ در بخش بسته های رومینگ مکالمه دور دنیا نسبت به مشاهده اپراتورهای تحت قرار داد در کشور مقصد و خرید بسته اقدام کنند.

*بسته یک روزه ترانزیت ویژه استفاده در فرودگاه
همچنین جهت رفاه حال مسافرانی که پروازهایی با چند مقصد دارند بسته یک روزه با نام «ترانزیت» طراحی شده که مسافران می توانند در سه کشور ترکیه، امارات و قطر، در زمان انتظار در فرودگاه استفاده کنند.

در پایان گفتنی است، همراه اول بسته ویژه رومینگی دارد که مشترکان می توانند با فعالسازی آن به صورت نامحدود حجمی از اینترنت رومینگ استفاده کنند.