سی‌ان‌ان: ارتش اسرائیل از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند

  4030803081

شبکه آمریکایی در مصاحبه با نیروهای ارتش اشغالگر و چندین فلسطینی درباره استفاده عامدانه از غیرنظامیان فلسطینی به‌عنوان سپر انسانی پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، پنج اسیر سابق فلسطینی و یک سرباز ارتش رژیم اشغالگر از اقدام عامدانه نیروهای رژیم صهیونیستی برای استفاده از غیرنظامیان فلسطینی به‌عنوان سپر انسانی پرده برداشتند.

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در گزارشی با استناد به مصاحبه‌های صورت گرفته گزارش کرد: «ارتش اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. آن‌ها (ارتش اسرائیل) با فرستادن غیرنظامیان به خانه‌ها، تونل‌ها یا مناطق تله‌گذاری شده، از فلسطینیان برای برطرف کردن خطر وارده علیه خود استفاده می‌کنند.»

یک سرباز صهیونیست به این شبکه گفت: «ما به آن‌ها (فلسطینیان) دستور می‌دادیم تا پیش از خودمان وارد ساختمان‌ها شوند. اگر خانه بمب‌گذاری شده بود، فلسطینیان منفجر می‌شدند و ما در امان باقی می‌ماندیم.»

طبق گزارش سی‌ان‌ان، استفاده از غیرنظامیان فلسطینی به‌عنوان سپر انسانی در ارتش رژیم صهیونیستی امری عادی است.

این شبکه آمریکایی در ادامه نوشت: «گستردگی این پروتکل آشکار نیست اما با توجه به اظهارات مشابه سرباز اسرائیلی و پنج غیرنظامی فلسطینی، این اقدام در سراسر غزه به‌کار گرفته می‌شود.»

سرباز صهیونیستی در ادامه به سی‌ان‌ان گفت که در ابتدا ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از اقدامات معمول مناطق خطرناک را بررسی می‌کردند، اما پس از مدتی «فرمانده یگان با ۲ اسیر فلسطینی، یک نوجوان ۱۶ ساله و جوانی ۲۰ ساله، ظاهر شد و دستور داد که از اسرای فلسطینی برای پاکسازی مناطق خطرناک استفاده شود.»

این سرباز صهیونیست که هویت او فاش نشده است افزود: «فرمانده ما در ابتدا مدعی شد که اسرا به حماس وابسته هستند. با گذشت چندین ماه نبرد در غزه، ما خسته بودیم، قطعا جان سربازان ما مهم‌تر از فلسطینیان است، اما دنیا این‌گونه کار نمی‌کند.»

او در ادامه گفت: «با گذشت چندین روز، فرمانده یگان را تحت فشار قرار دادیم تا اسرا را آزاد کند، اما او به سادگی گفت که قوانین بین‌المللی اهمیتی ندارد. در نهایت او اسرا را آزاد کرد و همین مسئله، عدم ارتباط اسرا با حماس را اثبات کرد. آن‌ها غیرنظامی بودند.»

 

سی‌ان‌ان: ارتش اسرائیل از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند
استفاده رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی

 

بی‌اهمیتی قوانین بین‌المللی دربرابر ارتش رژیم صهیونیستی

از شروع جنگ غزه تاکنون، رژیم صهیونیستی چندین قطعنامه سازمان ملل را نادیده گرفته و همواره مدعی پیروی ارتش خود از قوانین بین‌المللی شده است و هرگاه که سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان خواستار تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر بابت جنایات خود در غزه بود، آمریکا و دیگر متحدان غربی تل‌آویو مانع هرگونه اقدام معناداری شدند.

از طرفی، سران رژیم صهیونیستی و متحدان آن همواره حماس را به «مخفی شدن» در بین غیرنظامیان متهم کرده و با استفاده از این ادعا، نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه که طبق گزارش سازمان ملل به شهادت و جراحت بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی که عمدتا غیرنظامی هستند را توجیه می‌کنند.

در همین راستا، سرباز ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به ادعای سران تل‌آویو پیرامون استفاده حماس از غیرنظامیان مدعی شد: «حماس یک گروه تروریستی است که از غیرنظامیان استفاده می‌کند. اما ارتش (رژیم صهیونیستی) نباید از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی استفاده کند، ما تروریست نیستیم.»

در تصاویری که به دست سی ان ان رسیده است، ۲ فلسطینی غیرنظامی را مشاهده می‌کنیم که با چشمان بسته و پوششی مشابه نظامیان صهیونیست به‌عنوان «طعمه» استفاده شده‌اند.

به اذعان سی‌ان‌ان، قوانین بین‌المللی مانع هرگونه استفاده از غیرنظامیان در فعالیت نظامی است.

صهیونیست‌ها در حالی این اقدام جنایت‌کارانه را انجام می‌دهند که در سال ۲۰۰۵ دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در حکمی استفاده از سپر انسانی در تمامی زمینه‌ها را غیرقانونی اعلام کرد و گفته شد که ساکنان یک سرزمین اشغالی «حتی با رضایت» خود، نباید به مناطقی برده شوند که عملیات نظامی در آن‌ها در جریان است.

با این وجود، «محمد سعد» جوان فلسطینی ۲۰ ساله، یکی از فلسطینیان که اسیر ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، به این شبکه گفت: «ارتش اسرائیل به ما لباس نظامی و دوربین داد و از ما (اسرا) برای پاکسازی مناطق خطرناک استفاده می‌کرد.»

به گفته او، سربازان رژیم صهیونیستی «تا سرحد مرگ از تله‌های مخفی می‌ترسیدند.»

سعد افزود: «در مأموریت آخرم، آن‌ها به من لباس غیرنظامی دادند و به من گفتند تا تانکی رها شده توسط ارتش اسرائیل را بررسی کنم. پس از مخالفتم، آن‌ها من را کتک زدند و در نهایت، از پشت سر، به من شلیک شد.»

طبق گزارش سی‌ان‌ان، اسرای فلسطینی استفاده شده به‌عنوان سپر انسانی، اکثرا نوجوانان فلسطینی هستند.

 

 

گزارشات متعدد پیرامون اقدامات غیرانسانی صهیونیست‌ها

تاکنون گزارشات بسیاری پیرامون استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از غیرنظامیان فلسطینی به‌عنوان سپر انسانی منتشر شده است.

اخیرا، رسانه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در مطلبی مشابه و با استناد به اظهارات فلسطینیان و نظامیان صهیونیست که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد، صهیونیست‌ها در جنگ غزه از غیرنظامیان فلسطینی که به اسارت گرفته‌اند به‌عنوان یک سپر انسانی استفاده می‌کنند تا تله‌های انفجاری احتمالی جنبش مقاومت فلسطین را خنثی کنند.

در گزارش نیویورک‌تایمز، به یک نوجوان ۱۷ساله فلسطینی به نام «شبیر» اشاره شده که صهیونیست‌ها به مدت ۱۰ روز او را بدون اتهام مشخص، بازداشت کردند. شبیر می‌گوید نظامیان صهیونیست او را به کوچه‌ها و ساختمان‌های ویران غزه می‌فرستادند تا تله‌های انفجاری را که اعضای جنبش مقاومت برای نظامیان صهیونیست کار گذاشته بودند، شناسایی کند و یا با فعال‌کردن آن‌ها، کشته شود.

روزنامه چاپ فلسطین اشغالی «هاآرتص» نیز در ماه‌های گذشته فاش کرد ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات خود در نوار غزه از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.

هاآرتص فاش کرد استفاده از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی در سراسر غزه با آگاهی افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی حتی رئیس ستاد ارتش این رژیم صورت می‌گیرد.

به نوشته این رسانه، ارتش رژیم صهیونیستی در برخی عملیات خود از کودکان و افراد سالخورده به‌ عنوان سپر انسانی در نوار غزه استفاده کرده است.

این روزنامه نوشت ارتش رژیم صهیونیستی از بازداشتی‌های فلسطینی به عنوان سپر انسانی به مدت یک هفته استفاده کرده است.

برخی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی گفتند به آن‌ها ابلاغ شده که جانشان مهم‌تر از جان فلسطینی‌هاست و «بهتر است آن‌ها سپر انسانی شوند و بمیرند».