سردترین شهر کشور اعلام شد  

  4030803086

دمای هوای مناطق مختلف استان اردبیل در پی بارش دو روز اخیر به شدت کاهش یافته به طوری که شهر خلخال در شبانه روز گذشته با صفر درجه سانتیگراد سردترین شهر استان بود و دمای هوا در سایر مناطق استان نیز بین صفر تا ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر نوسان داشت.

به گزارش ایرنا، در پی فعالیت جبهه بارشی قوی، بارش در همه مناطق استان اردبیل رخ داد، ولی بارش در ارتفاعات این استان به شکل برف بود به طوری که هم اکنون همه ارتفاعات بالای یک هزار متر استان اردبیل سفیدپوش شده است.

  اداره کل هواشناسی استان اردبیل در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرد که با تداوم فعالیت سامانه بارشی، مناطق مختلف استان شاهد آسمانی ابری توام با حاکمیت هوای سرد، مه آلود و همراه با وزش باد خزری و بارش برف و باران خفیف در نواحی مرکزی و جنوبی و بارش خفیف باران در نواحی شمالی خواهد بود.

بنا به پیش بینی این اداره کل، دمای زیر صفر و یخبندان طی ساعات صبحگاهی روز جمعه چهارم آبان در اکثر مناطق نواحی مرکزی و جنوبی استمرار خواهد داشت و به همین علت توصیه می‌شود که شهروندان با توجه به توصیه‌های هشدار هواشناسی سطح نارنجی و هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، از ظهر امروز پنجشنبه جوی پایدار در استان حاکم شده و به تدریج بر دمای هوا افزوده خواهد شد، ولی یک سامانه بارشی سرد، فعال و زودگذر دیگری از اواخر روز شنبه پنجم آبان استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

در پی ورود یک جبهه بارشی به استان اردبیل از روز دوشنبه، بارش باران و برف در این استان آغاز شد به طوری که روز گذشته بیشترین میزان بارش در شهرستان‌های مشگین شهر ۲۱.۵ میلیمتر و شهرستان نمین ۲۰ میلیمتر به ثبت رسید.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی، در پی فعالیت این جبهه بارشی، بیشترین میزان بارش برف نیز از شهرستان مشگین شهر با مقدار ۱۸ سانتیمتر ثبت شد.