روز ۳۸۵ طوفان الاقصی/ تلفات سنگین ارتش اسرائیل در شمال غزه

  4030804012 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

با گذشت ۳۸۵ روز از جنگ در غزه، جنایات و کشتار اشغالگران در شمال این باریکه همچنان به شدت ادامه دارد، با این حال رزمندگان فلسطینی نیز همچنان توانایی خود برای ضربه زدن به پیکره ارتش صهیونیستی را حفظ کرده‌اند.

 روز ۳۸۵ طوفان الاقصی/ تلفات سنگین ارتش اسرائیل در شمال غزه

به گزارش تسنیم، حملات وحشیانه ارتش اشغالگر اسرائیل علیه ساکنان شمال غزه به بیست و یکمین روز خود رسید. این جنگ که 385 روز از آغاز آن می‌گذرد، با جنایتی هولناک همراه شده است. عصر پنجشنبه، ارتش اشغالگر اسرائیل 11 خانه در خیابان الهوجا در اردوگاه جبالیا را بمباران کرد و در نتیجه این حمله بیش از 150 نفر شهید و زخمی شدند.

از سوی دیگر رسانه‌های اسرائیلی بامداد امروز از وقوع «یک حادثه سخت» برای نظامیان این رژیم در شمال غزه و انتقال نظامیان با بالگرد به بیمارستان‌های تل آویو خبر دادند.

در بخش تحولات سیاسی نیز روز پنجشنبه هیئتی از رهبران حماس به ریاست خلیل الحیه، رئیس هیئت مذاکره کننده این جنبش، در سفری کوتاه عازم قاهره پایتخت مصر شدند.

این سفر که پنج ساعت به طول انجامید به درخواست مصر و در پی تماس‌های تلفنی بین چندین طرف انجام شد و در آن، پیشنهادات آمریکایی و مصری برای توقف جنگ در غزه و توافق تبادل اسرا مورد بحث قرار گرفت.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه اعلام کرد که روند مذاکرات به پیش می‌رود و جلسه‌ای برای بحث در مورد توقف آتش و تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس طی چند روز آینده برگزار خواهد شد. او مدعی شد که اسرائیل به اهداف جنگی خود دست یافته است.

آخرین تحولات روز 385 عملیات طوفان‌‌الاقصی را در ادامه 

مهمترین اخبار و تحولات فلسطین در روز 385 را در ادامه دنبال کنید:

*********************************************************

3 حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق

مقاومت اسلامی عراق در سه اطلاعیه جداگانه از دو حمله پهپادی به «یک هدف حیاتی» در بندر اشغالی ایلات و یک حمله به شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

3 «حادثه سخت» برای نظامیان اسرائیلی در غزه

رسانه‌های عبری‌زبان خبر دادند که طی ساعات گذشته سه «حادثه ناگوار» برای نظامیان این رژیم در درگیری‌های شمال غزه رخ داده است.

13 حمله هوایی ارتش صهیونیستی به جنوب بیروت

منابع لبنانی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از بامداد امروز تا این لحظه 13 مرتبه مناطق مختلف در ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کرده‌اند.

عمده حملات در مناطق «حارة حریک»، «برج البراجنة»، «الشویفات» و «الحدث» رخ داده است.

تلفات دیگر برای ارتش اشغالگر، این‌بار در غزه

وبگاه عبری «حدشوت بزمان» از وقوع «یک حادثه سخت» برای نظامیان این رژیم در شمال غزه خبر داد.

چند رسانه دیگر نیز این حادثه را «تراژیک» توصیف کرده و نوشته‌اند که چند بالگرد در محوطه مرکز پزشکی تل آویو سوراسکی (مرکز پزشکی ایچیلوف) و «تل هاشومر» در تل آویو به زمین نشسته‌اند.

9 شهید در بمباران چند خانه در خان‌یونس

در پی بمباران چندین خانه مسکونی در منطقه «قیزان» در شرق خان‌یونس در جنوب غزه، پیکر 9 شهید تاکنون از زیر آوارها بیرون کشیده شده است.

امدادگران با توجه به اینکه همچنان تعداد زیادی زیر آوارها مدفون شده‌اند، در حال تفحص و آواربرداری هستند.

22 زخمی از ارتش اسرائیل در 24 ساعت گذشته 

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که طی 24 ساعت گذشته 22 تن از نظامیان این رژیم طی درگیری‌های جنوب لبنان و شمال غزه زخمی شده‌اند؛ از این تعداد 19 نفر در جنوب لبنان و 3 نفر در شمال غزه مورد هدف قرار گرفته‌اند.