توصیه آیت الله مکارم شیرازی به وزیر کشور: در مقوله حجاب، برخورد قهری و خشونت آمیز نتیجه معکوس دارد  

  4030804027 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سردار مومنی وزیر کشور با حضور در دفتر آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش  خبرآنلاین، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اسکندر مومنی وزیر کشور و استاندار جدید قم به انتظارات مردم از مسؤولین اشاره و تاکید کرد: باید با تغییر مسئولین، در پیشبرد امور کشور، پیشرفت حاصل شود و مشکلات مادی و معنوی مردم کاهش یابد.

به گزارش رسا، آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار انتقاد سازنده را کارساز دانسته و خاطرنشان ساخت: انتقاد باید به صورت منطقی باشد نه تخریبی و منتقدین ضمن بیان دلسوزانۀ انتقادات خود، راهکار هم ارائه کنند. 

این مرجع تقلید در ادامه به مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرده و بیان داشت: مسألۀ تورم و گرانی و افزایش ارز از مشکلات شاخص کشور است که در دولت جدید نیز نه تنها کاسته نشده؛ بلکه افزایش هم یافته است.

آیت الله مکارم شیرازی به اجاره بهای سنگین مسکن و مشکلات مستأجران اشاره و اظهار داشت: اجاره مسکن به طور بی رویه و بدون قانون بالا می رود، البته برخی از مالکان نیز مقصرند ولی دولت هم در این زمینه وظایفی دارد که باید به آن عمل کند. 

وی اعتیاد را عامل بسیاری از مشکلات دانست و خاطرنشان ساخت: بسیاری از سرقت ها و امثال آن ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است که متاسفانه تهیه آن نیز بسیار آسان است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه این گزاره که تمام مشکلات، ناشی از تحریم ها و عوامل خارجی و یا مسئولین سابق است را نادرست دانست و تاکید کرد: علت بسیاری از مشکلات کم کاری و اشتباهات خودمان است که باید سعی کنیم این وضعیت را تغییر دهیم. 

آیت الله مکارم شیرازی حجاب را از مسلمات دین اسلام برشمرد بیان داشت: برخی قصد تخریب حجاب بانوان از طریق کتاب و دیگر برنامه ها را دارند که باید ضمن آموزش صحیح حجاب به بانوان، جلوی این تخریب ها گرفته شود؛ البته باید توجه شود که برخورد قهری و خشونت آمیز در این زمینه نتیجه معکوس دارد.